مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، بر لزوم حفاظت از اراضی برای نسل‌های آینده، به عنوان وظیفه همه مردم و دستگاه‌ها تأکید کرد.

حفاظت از اراضی وظیفه همه مردم و دستگاه‌هاستبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب امروز شنبه ۷ بهمن ۹۶ در همایش سالروز تأسیس سازمان امور اراضی در شهرکرد، با اشاره به وظایف مهم و حساس این سازمان در راستای حفظ زمین‌های کشاورزی گفت: حفاظت از اراضی برای نسل‌های آینده به عنوان یک وظیفه اصلی برای همه مردم و دستگاه ها، دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی افزود: سازمان امور اراضی با محافظت از زمین‌ها و برخورد قاطع با متخلفان، ساماندهی، واگذاری و راه اندازی بانک اطلاعات اراضی، به دنبال تحقق استراتژی‌ها و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان می‌باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هر توسعه‌ای در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری بر روی اراضی صورت می‌گیرد که باید مطابق شرایط و ضوابط قانونی، علمی و کارشناسی، و زیست محیطی باشد.

غریب اضافه کرد: اجرای قانون در مباحث مرتبط با امور اراضی، باید برای همه یکسان باشد تا مردم احساس کنند که قوانین این حوزه به نفع آنهاست.

وی ادامه داد: قوانین رفع تداخلات، تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و طرح کاداستر فرصتی برای رفع مشکلات و بهبود امور مرتبط با این بخش می‌باشد.

به گفته غریب؛ سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص حفاظت از اراضی کشاورزی در استان است.

گفتنی است: سازمان امور اراضی کشور در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۷۱ و با هدف حفظ کاربری، یکپارچه‎سازی و بهره‎وری، واگذاری و توسعه، و ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی تأسیس شد.

انتهای پیام/ش

حفاظت از اراضی برای نسل‌های آینده لازم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار