معاون امور زنان و خانواده ریاست جموری با اشاره به اینکه ۲۵۰ پروژه از سوی سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور در زمینه زنان و خانواده ایجاد شده است، گفت: این اقدامات به صورت شفاف در پورتال معاونت زنان اعلام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جموری در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوان که در محل استانداری فارس برگزار شد، از تلاش این معاونت برای توان افزایی خانواده‌ها و باز شدن فضای گفت و گو در خانواده‌ها خبر داد و گفت: ۲۵۰ پروژه از سوی سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور در زمینه زنان و خانواده ایجاد شده است.

وی افزود: کشور ایران از نظر سرمایه انسانی در ابعاد و زوایای مختلف بسیار غنی است و یکی از این زوایا، نهاد‌های مدنی و جامعه مدنی است.

ابتکار با بیان اینکه مباحث مختلف زنان، کودکان و محیط زیست بسیار خوب در سازمان‌های مردم نهاد شکل گرفته است، ادامه داد: این سازمان‌ها نوعاً در زمینه‌های سیاست‌گذاری دخالت داشته و آنان در سیاست‌های غیر دولتی کلان در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: بزودی آیین‌نامه جدیدی در دولت برای حضور بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌های دولت به تصویب می‌رسد.

وی بیان کرد: تشکل‌ها می‌توانند به هم‌افزایی با جریانات اجتماعی و بسیج اجتماعی در حوزه‌های مختلف کمک کنند و به آگاهی بخشی و جریان‌سازی اجتماعی بپردازند.

ابتکار، نهاد‌های اجتماعی را همیار دولت دانست و گفت: نهاد‌های اجتماعی می‌تواند در کنار اینکه همیار دولت باشد مستقل از آن بوده و و شرایط را دیدبانی و رصد کنند.

وی، نهاد‌های اجتماعی را همانند نورافکن دانست و گفت: نهاد‌های مدنی مشکلات، مسائل و انحراف از قوانین را روشن می‌کنند.

ابتکار نقش سازمان‌های مردم نهاد را همانند رسانه‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: این نقش برای حکمرانی خوب حائز اهمیت است و حکمرانی خوب علاوه بر اقتدار، پایبندی از قوانین، تحقق عدالت را به دنبال دارد.

وی همچنین از ایجاد دسترسی اعضای مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و تصریح کرد: فضا برای فعالیت این نهاد‌ها در حوزه‌های مربوطه باز می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جموری همچنین از تشکیل کارگروه دختران و جوانان و توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد با همکاری مدیران کل ستادی در این معاونت خبر داد و تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته توان‌افزایی و گفت‌وگوی بین نسلی شکل گرفته تا مطالبات جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ شنیده شود.
انتهای پیام/ر

صحبت های ابتکار در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوان 

برچسب ها: ابتکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.