نماینده مردم تهران گفت: در این لایحه سهم خوبی برای پژوهش در حوزه بانوان و امور ورزشی آنان در نظر گرفته شده است.

اختصاص سهم مناسب برای پژوهش در حوزه بانوان در بودجه 97به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: در لایحه بودجه ۹۷ توجه خوبی به ساختار بودجه عملیاتی که یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، شده است.

وی با بیان اینکه دولت به خوبی در این مدت جزئیات لایحه بودجه ۹۷ را رسانه‌ای کرد، ادامه داد: رسانه‌ای شدن جزئیات لایحه بودجه منجر به مطلع کردن همه مردم از وضعیت دخل و خرج کشور در سال آینده شد و این شفافیت یکی از لازمه‌های برنامه ریزی و سیاست‌گذاری است.

ذوالقدر با بیان اینکه در سنوات گذشته از صندوق توسعه ملی که برای نسل آتی در نظر گرفته شده است برداشت‌های زیادی صورت می‌گرفت، تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه ۹۷ برای افزایش تولید و رونق اقتصادی و در نتیجه ارزش افزوده بیشتر در نظر گرفته که مبلغی را از صندوق توسعه ملی برداشت کند که این اقدام کاملا مثبت و کارشناسی شده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۹۷ با توجه به اینکه قرار بر این است که درآمد‌ها بر اساس ظرفیت‌های استانی هزینه شود این مسئله نشانگر عزم دولت در تمرکز زدایی است، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغال زا به صورت ویژه مدنظر قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد فقرزدایی دولت در لایحه بودجه ۹۷ ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای جهت دهی شده که مردم در اکثر نقاط خط فقر را تجربه کرده‌اند و بنابراین دولت رویکرد خوبی برای فقرزدایی در نظر گرفته است که عدالت مالیاتی و معافیت مالیاتی حقوق‌های زیر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شاهد این مدعاست.

ذوالقدر تأکید کرد: رویکرد دولت برای شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی خانوار‌ها در موضوع هدفمندی یارانه‌ها هم یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۹۷ است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 97 در راستای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نهاد خانواده و در راستای استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه ها و توجه به نقش سازنده آن ها 5 صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان ها به منظور تحقق این موضوع در اختیار اداره کل امور زنان و خانواده استان ها قرار گرفته است.

ذوالقدر با بیان اینکه بخش حائز اهمیت لایحه بودجه 97 توجه به بخش عمرانی کشور است،گفت: پرهیز از کلنگ زنی‌های بی‌مورد و تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام در بودجه سال 97 مورد توجه قرار گرفته است؛ برای پروژه های عمرانی نیمه کاره که حداقل 20 سال طول کشیده 60 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار