از لحظه اول که وارد منطقه زلزله زده شدیم به خود و همه دوستان بارها و بارها گفته و میگویم که سعادت خدمت به نیازمند واقعی نصیب هرکسی نمی گردد و باید این راقدر بدانیم که قبل از ترک دنیای فانی فرصت ایجاد شده ک بتوانیم خدمتی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛اینها را نظام الدین دلفانی خیری که از از روز اول پای کار آمدو کمک رسانی خود را در مناطق زلزله زده  آغاز کرد می گوید.

دلفانی خیر کرمانشاهی دستی در هنر دارد و در ورزش هم مشغول به فعالیت است.

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم        که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم

این خیر کرمانشاهی گفت: کمک ها  را به مناطقی که بیشترین آسیب را دیدند و خانوارهایی که در سطح پاِینی قرار داشتند رساندند و دلیل دیگر حضورشان را دغدغه اصلی آسیب دیدگان را که شغلی ندارند و نمی دانند چگونه وامهایشان راباز پرداخت کنند می دانند.

دلفانی گفت:  اینکه حالا از مرحله بحران عبور کردیم باید به فکر اشتغال در منطقه باشیم که پاسخگوی همه نیازها و سوالات مطرح شده برای ادامه زندگی در منطقه هستیم.

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم        که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم
وی افزود: ایجاد کارگا ههای چوب،خیاطی،فرش بافی،و گلیم بافی از جمله شغلهایی است که در سطح شهر و روستاهای سرپلذهاب ایجاد شده،کارگاه چوب شامل بخشهای مختلف از جمله جعبه سازی،پالت سازی،مجسمه سازی،پیکره تراشی،منبت،معرق،ساخت ساز سنتی،مشبک و گره چینی است تا بتوانند افرادی که در زلزله آسیب دیدند برای خود در آمد زایی کنند.


این خیر کرمانشاهی  گفت:مکان اشتغالزایی برای این افراد از جمله موارد مهمی بود که در ذهن وجود داشت  علاوه براین برای خانم هایی که سرپرست خانوار هستند و نمی توانند بیرون از چادر یا کانکس خود کار کنند بتوانند در همان جا  به کار خود مشغول شوند.

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم        که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم
وی گفت: تا به امروز 74نفر مشغول به کار شدند و این مرحله اول کار است و  در مرحله بعدی با کمک خیرین بیش از 200نفر مشغول به کار می شونددر روستاهایی که فعالیت را آغاز کردیم 5 نفر مشغول به کار شدند و روستاهایی که جمعیت بیشتری دارند و آسیب بیشتری دیدند 15 تا 17 نفر را مشغول به کار کردیم.

دلفانی در پایان از خاطره شب گذشته برایمان این چنین گفت:ساعت از 4 صبح گذشته بود که در حال امداد رسانی به مناطق بودم که بدلیل خستگی و فشار زیاد کار پشت فرمان خوابم برد و در جاده تصادف کردم اما اگر خودم سالم هستم بخاطر دعای خیر عزیزانی بود که در این ایام در کنارشان بودم.
بیا تا قدر یکدیگر بدانیم        که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم

وی  از شادی افراد آسیب دیده هم تعریف کرد و گفت: وقتی که به انجا می روم همه با شادی به استقبالم می آیند و روحیه انان نیز با انجام کارها بهتر شده است و با اینکه گاهی اوقات ساعت کاری آنان تمام شده است اما استقبال گرمی از من دارند و اگر دعای خیر انان نبود در این تصادف وحشتناک جان سالم به در نمی بردم.

 دلفانی در خصوص بازار کار این صنایع دستی نیز توضیحاتی داد و گفت: فروش محصولات تولید شده توسط این افراد  در کرمانشاه صورت می گیرد و ما خود برای فروش انان اقدام می کنیم تا محصولی روی دستشان نماند.

انتهای پیام/ز

 

اشتغالزایی در مناطق زلزله زده با همت خیر کرمانشاهی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.