رئیس سازمان اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت اقتصادی این استان را مطلوب دانست و گفت: اینکه برخی می‌گویند بود و نبود گمرگ فرقی ندارد، سخن درستی نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سید ابراهیم کشاورز در نشست فعالان اقتصادی با برخی مدیران دستگاه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند بود و نبود گمرک فرقی ندارد سخن درستی نیست بلکه باید بدانند پتانسیل استان همین بوده و بیشتر از این ظرفیت صادرات نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائلی مطرح که بتوانیم 4 سال دیگر از عملکرد خود دفاع کنیم، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر روند رو به مطلوبی داشته که این مهم بیانگر تلاش‌های انجام شده است.

کشاورز با بیان اینکه با 3 شاخص بیکاری، تورم و فلاکت وضعیت اقتصادی را ارزیابی می‌کنند، ابراز کرد: در سال 92 نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد 37.8 بوده که رتبه یک کشور را در این زمینه داشتیم ولی در سال 95 این عدد به 12.9 رسید در حالی میانگین کشوری 12 بوده و رتبه پنجم کشور را کسب کردیم.

رئیس سازمان اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت شاخص بیکاری در سال 92 و 95 استان بیان کرد: در زمینه بیکاری در زمینه بیکاری استان یکی مانده به آخر بودیم ولی هم اکنون به رتبه 20 رسیده‌ایم.

کشاورز وضعیت شاخص فلاکت کهگیلویه و بویراحمد در سال 92 را بسیار نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: شاخص فلاکت استان رد سال 92 بیش از 54 درصد بوده که با اختلاف با سایر استان‌ها رتبه اول کشور را داشتیم اما این عدد در پایان سال 95 24.6 رسید و در این زمینه استان پنجم کشور هستیم و البته تمامی استان‌ها به نوعی به هم نزدیک هستند.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست صادرات غیر نفتی استان از درجا زدن یک دهه صادرات استان گلایه کرد و گفت: بود و نبود گمرک استان دردی را با این شرایط دوا نمی‌کند و زیاد فرقی ندارد.

انتهای پیام/غ

درجا زدن یک دهه صادرات استان

برچسب ها: بیکاری ، مالیات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.