نظری متخصص بیماریهای داخلی گفت: سینوزیت شایع ترین بیماری در فصل سرد که همراه با احساس فشار یا درد در اطراف صورت و چشم‌ها است.

سینوزیت شایع ترین بیماری در فصل سرد سالنظری متخصص بیماری های داخلی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛گفت:  سینوس‌ها به طور طبیعی پر از هوا هستند اما وقتی مسدود و پر از مایع می‌شوند، باکتری‌ها در آنها شروع به رشد می‌کنند و باعث عفونت می‌شوند.

وی افزود: علایم عفونت سینوسی به صورت آبریزش غلیظ، زرد و بدبو از بینی؛ احساس فشار یا درد در اطراف صورت و چشم‌ها؛ سردرد (معمولا در ناحیه پیشانی)؛ انسداد بینی؛ احتقان؛ ترشح انتهای حلق؛ عدم بهبود سرماخوردگی؛ تب و سرفه بروز می کند.

نظری مهم‌ترین راه پیشگیری از سینوزیت را جلوگیری از سرماخوردگی عنوان وتوصیه کرد : قبل از غذا خوردن و خوابیدن و هنگامی که وارد خانه می‌شوید دست‌های خود را بشویید  تنفس در هوای تمیز و سالم، دوری از دود سیگار و هوای آلوده و پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های پرازدحام می‌تواند در پیشگیری از این عفونت موثر باشد.

وی گفت: استفاده از هوای مرطوب و مصرف زیاد مایعات گرم مثل شیر و عسل هم در این فصل از تبدیل شدن سرماخوردگی به سینوزیت جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ز

 


 جلوگیری از سرماخوردگی  راه  پیشگیری از سینوزیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.