سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی هشدار داد

شهروندان از تغذیه حیات وحش خودداری کنند/ احتمال نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا در استان و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی، زنده گیری غیر اصولی حیات وحش توسط شهروندان موجب آسیب رسیدن به حیوان و خود افراد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی افزود: ضمن قدردانی از افرادی که هر ساله به صورت داوطلبانه علوفه جهت تغذیه حیات وحش در اختیار محیط زیست قرار می دهند، چنانچه افردی قصد انجام این اقدام با ارزش را دارند، می تواند با مراجعه به ادارات شهرستانی و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها نسبت به تحویل علوفه اقدام کنند تا با هماهنگی لازم در مناطقی که بنا به نظر کارشناسان نیاز به علوفه دهی دستی است، اقدامات لازم صورت گیرد.

عربی ادامه داد: امکان نزدیک شدن گرگ و گربه سانان به مناطق مسکونی وجود دارد که از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده از اقدامات خود سرانه جهت زنده گیری خودداری کنند.

شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان و یا آسیب دیده به سرعت موضوع را به پاسگاه های محیط بانی، ادارات شهرستانی یا ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها به شماره تلفن1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ص.ف

 خودداری شهروندان از تغذیه حیات وحش 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست ، گرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.