رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: ۳۹۹ واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن این شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالله امیریان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار اظهار داشت: ۳۹۹ واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن این شهرستان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۷۱ شرکت تعاونی مسکن و یک واحد اتحادیه تعاونی‌های مسکن در چابهار فعال است که ۱۶ شرکت تعاونی در قالب مسکن مهر فعالیت می‌کنند.

امیریان افزود: کل تعهد تعاونی‌های مسکن در چابهار ساخت هزار و ۶۰۵ واحد مسکن است.

وی بیان کرد: هم اینک هزار و ۲۰۶ واحد مسکن در چابهار ساخته و تحویل اعضای تعاونی‌ها شده و ۳۹۹ واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت‌های تعاونی مسکن چابهار ۶ تعاونی مسکن فعال، ۲ تعاونی مسکن نیمه فعال و ۲ تعاونی مشکل دار و ۶۱ تعاونی مسکن نیز غیر فعال است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار افزود: ۲۰ تعاونی تاکنون زمین دریافت کرده اند و پیگیری برای حل مشکلات دیگر تعاونی برای دریافت زمین و ساخت مسکن ادامه دارد.

امیریان گفت: آماده نبودن زمین ها، آسفالت نبودن معابر، نبود محوطه سازی و پرداخت نکردن هزینه‌های آماده سازی توسط شماری از تعاونی‌ها به اتحادیه، واگذار نشدن انشعابات آب و برق و تلفن توسط دستگاه‌های مربوطه، همکاری نکردن شهرداری در خصوص اخذ پروانه کار، نبود شفاف سازی در هزینه‌های ساخت هر واحد توسط مدیران تعاونی، بالا بودن سود مشارکت بانک‌های عامل و پرداخت نشدن به موقع تسهیلات توسط بانک عامل از مشکلات مهم تعاونی‌های مسکن در چابهار است.

وی تحویل ندادن به موقع زمین توسط راه و شهرسازی را از دیگر مشکلات مهم در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: این کار خود سبب تأخیر در ساخت مسکن و تحویل به موقع و افزایش قیمت بهای هر واحد شده است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: وزارت کار ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار