تایید استاندارد 21 هزار تن کشمش صادراتی استان همدان

21 هزار تن کشمش صادراتی از شهرستان ملایر مجوز استاندارد برای صارات را کسب کرد.

تایید استاندارد 21 هزار تن کشمش صادراتی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: این کشمش ها به ارزش 41 میلیون و 894 هزار دلار صادر شده اند.

محمد مددی افزود: این کشمش ها امسال به  کشورهای استرالیا، امارات متحده عربی، بلژیک، رومانی، سنگاپور، عراق، قزاقستان، قطر، گرجستان، لهستان، آذربایجان، مالزی، مجارستان، ترکیه، سری لانکا، لیتوانی، بلاروس، روسیه، اوکراین، اندونزی، ارمنستان، بلغارستان و اسپانیا صادر شده اند.

 وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان همدان تنها بر کالاهایی که دارای استاندارد اجباری هستند در بخش صادرات و واردات نظارت و کنترل کیفی می کند اظهار داشت: در این مدت بر 10 تا 15 محموله کالای وارداتی هم نظارت داشته ایم.

مددی گفت: بر اساس قانون، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم آوردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف سازمان استاندارد است.

مدیر کل استاندارد استان همدان بر حفظ کیفیت کالا ها و کنترل و جلوگیری از صادرات کالاهای نا مرغوب از طریق بازرسی های کارشناسان استاندارد تاکید کرد و افزود: در بخش صادرات با هدف توسعه صادرات و جلب اطمینان خریداران خارجی و حفظ حسن شهرت کالاهای ایرانی، علاوه بر کالاهایی که تولید آنها در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است، شش قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زرد الو، زیره و زعفران نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری صادرات هستند.

انتهای پیام/ا

صادرات بیش از 41 میلیون دلار کشمش استاندارد از استان همدان

برچسب ها: صادرات ، کشمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.