سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت:کاهش تخلفات نشانگر خودآگاهی و احساس وظیفه جامعه محلی نسبت به شهر جهانی یزد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تخلفات در عرصه و حریم بافت تاریخی و جهانی یزد در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 60در صد کاهش داشته است.

ریاحی مقدم گفت: در سال جاری تعداد اطارهای داده شده از سوی یگان حفاظت اداره کل نیز نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل کاهش چشم گیری داشته است و تعداد اخطارهای ارائه شده در سال جاری کمتر از یک سوم سال گذشته است.

او افزود: این کاهش تخلفات و اخطارها در حالی است که مجوزهای مرمت و بازسازی در عرصه و حریم شهر جهانی یزد به میزان دو برابر افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این آمار نشانگر خودآگاهی و احساس وظیفه جامعه محلی نسبت به شهر جهانی یزد است.

ساشا ریاحی مقدم ضمن تشکر از خردمندی ، هوشیاری و آینده نگری جامعه محلی و ساکنین بافت تاریخی شهر جهانی یزد ابراز امیدواری کرد در سالهای آتی میزان همراهی در عرصه و حریم بافت جهانی یزد بیش از این افزایش یابد.

او در پایان خاطرنشان کرد خوشبختانه اکثر ساکنین این بافت جهانی علاقه مند هستند تا با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان یزد به مرمت و بازسازی صحیح اقدام کنند.

شایان ذکر است، بافت کهن شهر تاریخی یزد یکی از منحصر بفرد ترین بافتهای تاریخی زنده جهان است و شهر یزد عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان را به خود اختصاص داده است. این بافت تاریخی در چهل و يكمين اجلاس ميراث جهانى در كراكف لهستان، با رای قاطع اكثر اعضاى كميته ميراث بشرىِ يونسكو ثبت جهانی شد.

انتهای پیام/ ی

کاهش تخلفات و اخطارها دربافت تاریخی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار