سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرطان سینه، معده، کولورکتال و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ امین الله بابویی در نخستین همایش پیشگیری از سرطان در یاسوج اظهار داشت: این همایش با هدف شناخت سرطان و راه‌های برون رفت از عوامل خطر آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی موسسه خیریه نور برگزار شد.

وی با بیان اینکه تشخیص بیماری سرطان در مراحل ابتدایی سبب می‌شود نتیجه درمان مطلوب‌تر و میزان عود بیماری نیز کمتر باشد، عنوان کرد: سبک زندگی، اطلاح الگوی تغذیه‌ای مناسب، ورزش و فعالیت جسمانی در کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌ها موثر بوده و مراجعه زود هنگام به پزشک در تشخیص زودرس این بیماری کمک کننده است.

بابویی با اشاره به اینکه سالانه7 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند، ادامه داد: میانگین سن ابتلا به سرطان در دنیا 55 تا 65 سال بوده در حالی که این آمار در ایران 45 تا 55 سال گزارش شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با آموزش و ارتقاء سواد سلامت، اصلاح سبک زندگی و اصلاح الگوی تغذیه‌ای می‌توان از بروز انواع سرطان‌ها در سنین پایین تر پیشگیری کرد.

بابویی افزود: همه گیر شناسی انواع سرطان، ملاحظات ژنتیکی، فاکتورهای مختلف در بروز سرطان، غربالگری و تشخیص سرطان از جمله محورهای اصلی نخستین همایش شناخت و پیشگیری از سرطان در یاسوج بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی که برای ارتقاء سواد سلامت مردم استان در نظر گرفته شده امیدواریم بتوانیم از بروز انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و دیگر بیماری‌های شایع جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ش

سرطان‌های گوارشی شایع‌ترین نوع سرطان در کهگیلویه و بویراحمد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.