آیت الله علوی گرگانی گفت:بخیل بودن امری ناشایست است اما این صفت در برخی مکان‌ها خوب است،انسان باید نسبت به عمر خود بخیل باشد و آن را به بیهودگی تلف نکند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه رسالت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تأکید بر بهره گرفتن طلاب از فرصت‌های موجود اظهار داشت: خداوند متعال بر تمامی بندگان خود اتمام‌حجت کرده و فرموده که باید از فرصت‌های موجود باید کمال استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه طلاب باید در مورد عمر خود و استفاده از فرصت‌ها بخیل باشد، افزود: با وجود اینکه بخیل بودن امری ناشایست است اما این صفت در برخی مکان‌ها خوب است، برای نمونه انسان باید نسبت به عمر خود بخیل باشد و آن را به بیهودگی تلف نکند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آفاتی که در دوران کنونی طلاب را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: باید بتوانیم شیخ بهایی‌ها در حوزه‌های علمیه تربیت کنیم و تربیت طلاب برای آینده امری ضروری است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر علم‌آموزی و عمل به آن از سوی طلاب حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ماندگاری مسائل علمی بسته به زمان خاصی نیست و باید با افزایش علم در همه زمان‌ها به تأثیرگذاری در جامعه اهتمام داشت.

وی با تأکید بر اینکه طلاب نباید  عمر خود را به بیهودگی بگذرانند، ابراز کرد: همگی باید بخیل در عمر باشید و سعی در به کار بستن مسائل علمی در زندگی داشته باشید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم انجام واجبات و ترک محرمات را دو بال انسان در مسیر رشد الهی دانست و گفت: باید فرصت‌ها را در مسیر علم و کمال صرف کرد تا اینکه آیندگان از وجود این علم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

باید بتوانیم شیخ بهایی‌ها در حوزه‌های علمیه تربیت کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار