گسترش واحد های صنعتی دامداری در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش تولید مصرف گوشت قرمز و ایجاد زمینه اشتغال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: متوسط تولید سالانه گوشت قرمز در استان بیش از 29 هزار تن است .
وی  افزود: سالانه در این استان 29 هزار و 160 تن گوشت قرمز و 253 هزار و 590 تن شیر خام تولید می شود که این میزان تولید با توجه به گسترش واحدهای صنعتی دامداری در استان اردبیل سال به سال در حال افزایش بوده و زمینه های اشتغال مناسبی را در منطقه فراهم ساخته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است و دامداری از قدیم الایام مرسوم و حرفه اصلی مردم بوده اظهار کرد: در حال حاضر نیز دامپروری در اقتصاد منطقه نقش موثری ایفا می‌کند و وجود 3 دشت وسیع و پهناور مغان، مشگین‌شهر و اردبیل و منابع طبیعی سرشار و ارزشمند و خدادادی که در این استان فراهم کرده است همه ساله بیش از پیش شاهد گسترش واحده‌های دامداری مدرن و صنعتی هستیم.
وی افزود: این استان دارای 3 میلیون و 939 هزار واحد دامی است و دارای 19 هزارو 331 راس گاو اصیل و 129 هزار و 270 راس گاو دورگه و 175 هزارو 985 راس گاو بومی و 33 هزارو 958 راس گاومیش و 1 میلیون 791 هزارو 269 گوسفند می‌باشد که همین قابلیت‌ها و توانمندی‌ها باعث شده است که این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مازاد محصولات تولیدی خود را به استان‌های همجوار نیز ارسال نماید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از فعالیت‌های در دست اقدام و آینده معاونت بهبود تولیدات دامی، توسعه واحد‌های گاوداری شیری و ساماندهی دامداری‌های روستایی، تجهیز و توسعه مراکز جمع‌آوری شیر، اجرای پروژه‌های صلاح نژادی در زمینه توسعه گاو‌های سیمینتال و تولید ترکیب‌های نژادی چند قلوزایی و پر تولید در گوسفند و بز می‌باشد.
انتهای پیام/ح

افزایش تولید گوشت قرمز در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.