مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 بهمن امسال آخرین مهلت تهاتر بدهی مالیاتی پیمانکاران و بخش خصوصی با طلب‌های دولتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   ابراهیم کشاورز  در جمع ذی‌حسابان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: براساس قانون بودجه 1396 بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال تهاتر برای کل کشور پیش بینی شده ک هر استان تا 11 بهمن هر میزان تهاتر که انجام دهد پذیرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت قانونی برای تسویه حساب‌های مالی خود بهره مند شوند.

کشاورزی با تشریح و نحوه اجرای قانون تهاتر گفت:‌ در برخی طرح‌های عمرانی فاقد اعتبار چنانچه دولت به پیمانکاران بدهکار باشد و در عوارض مالیاتی، پیمانکاران به دولت بدهکار باشند بر اساس معاملات پایاپای بخشی از طلب‌ها حذف و بخش دیگر از طریق نقدینگی‌ها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: قانون تهاتر بیشتر در طرح‌های عمرانی بدون اعتبار لحاظ می‌شود که دستگاه‌ها و مدیران باید بخشی از بدهی‌های خود را با پیمانکاران از این طریق تهاتر و تسویه کنند.

کشاورز بیان کرد: ذی حسابان با اشراف قانونی نسبت به بندها و مواد قانونی بودجه از جمله ظرفیت‌های قانون بودجه سال 96 نسبت به وصول و جذب اعتبارات ابلاغی به ویژه اسناد خزانه و قانون تهاتر اقدام کنند.

وی افزود: میزان مطالبات پیمانکاران در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر چهار هزار میلیارد ریال اعلام شده که بیش از سه هزار میلیارد آن سهم را ه و شهرسازی است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآورد انجام شده میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است.

براساس گزارش‌ها 530 پیمانکار استان حدود 200 میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارند که می‌توانند از این قانون بهره مند شوند.

بر اساس آمار خزانه معین، این استان در سال 1396 با تهاتر مبلغ 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/ش

11 بهمن آخرین مهلت تهاتر بدهی پیمانکاران با طلب‌های دولتی اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.