کمک 100 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان، فروپاشی داعش در «جوزجان»، کشته شدن ولسوالی خودخوانده طالبان در «سرپل» و کشته شدن مهاجم انتحاری در ولایت «هلمند» رویدادهای مهم خبری روز دوشنبه افغانستان است.

خبرهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمک 100 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان، فروپاشی داعش در «جوزجان»، کشته شدن ولسوالی خودخوانده طالبان در «سرپل»، بارش برف در کابل و اکثر ولایت های شمالی و کشته شدن مهاجم انتحاری در ولایت «هلمند» رویدادهای مهم خبری روز دوشنبه افغانستان است.

** کمک 100 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان
موافقت نامه کمک 100 میلیون دلاری بانک جهانی بین دولت افغانستان و بانک جهانی در کابل امضا شد و قرار است این پول برای بهبود عملکرد مالی خرج شود.این توافقنامه روز دوشنبه بین «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان و «شوبهم چوهدری» رئیس بانک جهانی امضا شد که هدف از آن رشد و ظرفیت سازی مدیریت و امور مالی ادارات دولتی است .در این مراسم گفته شد که با این پول تلاش می شود تا بودجه بعنوان ابزار توسعه، افزایش عواید، مدیریت دارایی و پاسخگویی هزینه باشد.

** فروپاشی داعش در «جوزجان»
مقامات محلی در ولایت جوزجان در شمال افغانستان اعلام کردند که درگیری شدیدی بین داعش و طالبان در این ولایت جریان دارد و گروه داعش در حال نابودی و فروپاشی کامل قرار دارد.پیش از این گزارش شده بود که گروه تروریستی داعش در ولسوالی های «درزاب» و «قوش تپه» این استان در حال پیشروی و گسترش نفوذ خود است .
سخنگوی والی جوزجان تائید کرده است که طالبان موفق شده اند بخش های زیادی از شهرستان ها را از وجود داعش پاک کند. وی افزوده است که مواضع داعش در ولایت هدف حملات هوایی نیروی ارتش نیز قرار گرفته است که این اقدام موجب تضعیف داعش نیز شده است.

**کشته شدن ولسوال خود خوانده طالبان در «سرپل»
دفتر مطبوعاتی ارتش در شمال افغانستان اعلام کرد که مولوی«فیض محمد» فرماندار خود خوانده گروه طالبان برای شهرستان «کوهستانات» در درگیری با نیروهای ارتش کشته شده است.در این گزارش آمده است که فیض محمد در منطقه مرزی بین استان فاریاب و شهرستان کوهستانات سرپل توسط نیروهای ارتش در حالی کشته شد که می خواست برای کمک به طالبان وارد فاریاب شود.بر همین اساس مقدار زیاد مهمات ، تعداد سلاح و یک دستگاه موتورسیکلت بدست آمده است.

**بارش برف در کابل و ولایت های نزدیک به آن باعث خوشحالی افغان ها شد
از بامداد روز دوشنبه بارش برف در شهر کابل پایتخت افغانستان و اکثر ولایت های شمالی این کشور و ولایت های همجوار کابل از جمله «پروان» صورت گرفت که باعث خوشحالی مردم شده است.افغانستان نیز بر اثر کمبود بارش برف و باران با مشکل کم آبی مواجه است و کوههای اطراف شهر کابل امروز برای نخستین بار در زمستان امسال سفید پوش شد.براساس گزارش ها مسیرهای سخت گذر به ولایت بغلان در شمال و بامیان در مرکز افغانستان بر اثر براش برف مسدود و تردد با مشکل مواجه شده است.

**کشته شدن مهاجم انتحاری در «هلمند»
منابع خبری افغانستان از استان هلمند گزارش دادند که یک مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی شناسایی و کشته شد.این منابع افزوده اند که مهاجم در یک خودرو می خواست یک پاسگاه نیروی امنیتی را در شهرستان «مارجه» هدف قرار دهد که در شلیک نیروهای امنیتی قبل از رسیدن به هدف از پای درآمد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.