در ششمین دوره طرح ملی دادرس، ۸۱۴ دانش آموز لارستانی با مهارت‌های امدادی زمان حوادث آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا رشیدی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لارستان گفت: هدف از اجرای طرح دادرس «دانش آموزان آماده در روز‌های سخت»، بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان برای مقابله با روز‌های سخت، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان و افزایش مهارت‌های گروهی است.

وی افزود: دانش آموزان پایه هشتم در ۱۷ مدرسه لارستان در این طرح سرفصل‌هایی از جمله نحوه پناه گیری و خروج اضطراری، احیاء قلبی- ریوی، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اطفاء حریق را آموزش دیدند.

رشیدی با اشاره به اینکه امسال ۸۱۴ دانش‌آموز در شهرستان لارستان از آموزه‌های طرح ملی دادرس برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: بعد از پایان دوره آموزشی دادرس و شرکت در آزمون در سراسر مدارس شهر، یک تیم ۱۴ نفره منتخب از هر مدرسه برای برگزاری مرحله شهرستانی المپیاد آماده به جمعیت هلال‌احمر استان معرفی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لارستان تصریح کرد: در پایان این طرح دانش آموزان مدرسه شهید فراست در قسمت پسران و دانش آموزان مدرسه شهید نژاد پور کورده در قسمت خواهران به مقام اول دست یافتند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح ملی دادرس برای ۸۱۴ دانش‌آموز لارستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار