مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اجرای طرح بیان زدایی در همدان و فامنین خبر داد.

اجرای طرح بیان زدایی در همدان و فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها بیش از یک قرن ویک دهه قدمت وتجربه فعالیت در حوزه‌های منابع طبیعی دارد، گفت: بیاﺑﺎﻥ ﺯﺩﺍﻳﻰ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ‌ﻫﺎﻯ همدان وفامنین یک طرح راهبردی ﺍﺳﺖ که خوشبختانه این طرح در همدان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار سازمان جنگل‌ها و مراتع حدود ۱۱۲ سال پیش شروع شد اظهار داشت: به موضوع زمین و سرزمین در تمام دنیا توجه ویژه‌ای می‌شود و تکرار کلمه زمین در قرآن کریم نیز به ما اهمیت این موضوع را گوشزد می‌کند.

خزایی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا سرزمینی که از دوران نخست زمین شناسی دارای سابقه زمین شناسی باشد را پیدا نمی‌کنید گفت: از ۱۳ اقلیم دنیا ۱۰ اقلیم را در کشور ایران داریم، ولی از نظر خاک بیشترین بهره را از سرزمین داشتیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه شروع عملیات کشاورزی در کشور نشأت گرفته از اروپا و علوم تحصیل کرده‌های ایرانی تبار در خارج بوده است افزود: مهندسین وتحصیل کرده‌های اروپا شیوه کشاورزی اروپایی را در کشور جایگزین روش‌های بومی وسنتی کردند.

وی در ادامه افزود: غافل از اینکه در کشور‌های اروپائی برعکس کشور ایران آب زیاد وجود دارد و زمین کم، ولی در ایران آب کم و زمین زیاد وجود دارد.

وی با بیان یانکه عمق خاکی سرزمینی ما این قابلیت را دارد که در صورت استفاده صحیح برگشت پذیر و تجدید پذیر باشد، گفت: این اقدام در حال انجام است و در استان نیز تلاش ما بر فرهنگ‌سازی و توانمندسازی جوامع محلی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: اکنون رودخانه‌ها را در مرز گسل‌ها داریم و حذف آب رودخانه‌ای و خشکی آن‌ها در حرکت گسل‌ها تاثیر دارد، چون مرز گسل‌ها رودخانه‌ها و دریاچه‌ها هستند.

خزایی با بیان اینکه بیاﺑﺎﻥ ﺯﺩﺍﻳﻰ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ‌ﻫﺎﻯ همدان وفامنین یک طرح راهبردی ﺍﺳﺖ گفت: ﺩﺭ ﺣﺎﻝ حاضر این طرح درشهرستان همدان و ﻓﺎﻣﻨﻴﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪه ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﻧجام ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪه ﺍﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻋﻤلیاتی ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ.

انتهای پیام/د. ا.

طرح بیایان زدایی در همدان و فامنین اجرای می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار