برخی از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در جلوی شورای شهر تجمع کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ برخی از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و حقوق خود در جلوی شورای شهر تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت موجود شدند.

برخی از این کارگران گفتند: از ابتدای امسال تاکنون تنها در شهریورماه حقوق و مطالبات کارگران شهرداری به صورت کامل پرداخت شد و دیگر تنها حقوق پایه پرداخت شده و با مراجعه به شرکت‌های پیمانکاری جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم.

کارگران شهرداری از انتقال پرسنلی از شهرداری‌های سایر شهرهای استان به شهرداری یاسوج گلایه کردند و گفتند: هزینه پرداخت حقوق نیروهای انتقالی از سایر شهرداری‌ها را بابت بدهی نیروهای فعلی و شرکتی پرداخت کنند.

ساماندهی نیروهای شرکتی/کارگران معترض به اداره کار مراجعه کنند

شهرداری یاسوج در این زمینه  گفت: در گذشته نیورهای مازادی به بدنه شهرداری در قالب نیروی شرکتی متحمل شده به نوعی که می‌توان گفت بیش از درصد آنان اضافی و غیر کیفی است.

نستهن مقدم با بیان اینکه نیروهای شرکتی در نگاه عام متعلق به شهرداری ولی در نگاه خاص اینگونه نیست، ادامه داد: شهرداری در لوای قانون بخشی از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و در صورتی کارگران این شرکت‌ها مشکلی دارند باید از طریق شرکت متبوع و یا اداره کار به عنوان مرجع رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورتی ندارد کارگر برای دریافت حق خود در جلوی استانداری و یا شهرداری تجمع کند، افزود: رای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی الزام اور بوده و انتظار می‌رود کارگران برای رسیدن به حق خود در کمترین زمان ممکن به اداره کار مراجعه کنند.

مقدم از ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری یاسوج خبر داد و گفت: برخی نیروهای خدماتی -شرکتی در پست‌های اداری مشغول بکار بودند که این مسئله غیر قانونی بوده و طی مکاتبه‌های خواهان اجرای قانون در این زمینه شده‌ایم.

انتهای پیام/ش

کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع کردند

برچسب ها: شهرداری ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.