مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر شرکت توزیع برق استان گفت : برنامه‌ریزی برای استقرار 26 توربین بادی انجام‌ شده است که در صورت نهایی‌شدن بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ایران خواهد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ اسماعیل حسین‌پور مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت : بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور در استان خراسان شمالی با استقرار 26 توربین بادی در استان برنامه ریزی شده است .

وی با اشاره به احداث دکل بادسنجی در منطقه مرغزار شهرستان گرمه از سوی یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار افزود : این دکل که از مهر ماه سال جاری در منطقه نصب‌ شده است اطلاعات مرتبط با وزش باد در منطقه را ثبت می‌کند.

حسین پور  به قابلیت‌های متعدد استان در زمینهٔ ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر اشاره و اظهار کرد : با توجه به تابش مناسب آفتاب ، وجود تونل‌های بادی و مناطق بادخیز در نقاط مختلف استان ، این ویژگی‌ها علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه خورشیدی از سوی سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه‌های بادی نیز مورد توجه قرار گرفت .

وی با بیان اینکه این مطالعات تا یک سال ادامه خواهد داشت تا وضعیت وزش باد در تمامی ماه‌های سال مورد بررسی قرار گیرد ، گفت : شرکت سرمایه‌گذار قصد دارد پس از بررسی داده‌های ثبت‌شده مشخصات فنی توربین‌های مورد نیاز برای احداث نیروگاه بادی را استخراج و توربین‌های متناسب با وضعیت منطقه را در محل مستقر کنند.

وی تصریح کرد : برنامه‌ریزی برای استقرار 26 توربین بادی با ظرفیت اسمی 99 مگاوات برای منطقه مرغزار شهرستان گرمه انجام‌ شده است که در صورت نهایی شدن بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/آ

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.