یک نماینده موافق بودجه گفت: بارزترین ویژگی بودجه ۹۷، بودجه ریزی عملیاتی و افزایش مشارکت بخش خصوصی برای رهایی از اقتصاد دولتی است.

بارزترین ویژگی بودجه 97 عملیاتی بودن آن استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر که در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 11 بهمن ماه) بهارستان و در موافقت با کلیات بودجه 97 سخن می‌گفت، اظهار کرد: لایحه بودجه ۹۷ در زمان قانونی خود در تاریخ ۱۹ آذرماه به مجلس ارائه شد که در بردارنده تازه‌ترین تصمیمات در بخش یارانه‌های نقدی و اشتغالزایی با هدف کاهش اتکا به اقتصاد نفتی و تأکید بر برنامه ششم توسعه یعنی اشتغالزایی، رفع فقر، عدالت محوری و توانمندسازی زنان بدسرپرست خانوار قرار داشت.

وی ادامه داد: بارزترین ویژگی بودجه ۹۷، بودجه ریزی عملیاتی و افزایش مشارکت بخش خصوصی برای رهایی از اقتصاد دولتی است که نباید از کنار این تغییر مدل و عملکرد به سادگی و سطحی‌نگری عبور کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: انتشار اوراق مشارکت یعنی بدهکاری دولت که در بازنگری سقف انتشار اوراق مشارکت به ۳۸ هزار و ۵۰۰ مییارد تومان کاهش یافت و در بخش شرکت‌های وابسته کاهش حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان را داریم.

ذوالقدر با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی یکی از دغدغه‌های مردم در بودجه سال آتی بود، گفت: این مسئله مورد موافقت قرار نگرفت، مورد دیگر ملی شدن اعتبارات آموزش و پرورش با رویکرد عدالت محوری برای نخستین بار سهمی بیش از ۱۰ درصد از بودجه را به خود اختصاص داد که گام شایسته برای حقوق معمان و پاداش بازنشستگان این حوزه بود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق از وقت ۷۲ ساعته خود به طور کافی استفاده نکرد، اما باید توجه داشت که اقتصاد کشور را نباید معطل نگه داشت و فراموش نکنیم که این دولت برآمده از رأی و اراده ملت شریف و برخواسته از آرای اکثریت ما نمایندگان است.

وی ادامه داد: به اندازه کافی مصائبی از گذشته را پیش رو دارد و امروز رونق محقق نمی‌شود مگر آنکه تعامل سازنده و نقادانه مثبت و اثرگذار بین دولت و خانه ملت وجود داشته باشد.

وی گفت: امروز جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند عملکرد فراجناحی و ملی است، بنابراین اقدام عملکرد ما نباید زیر سیاسی‌کاری در بودجه قرار گیرد و اگر احیانا در این کارزار نقدی بر این دولتمردان وجود دارد، یادمان باشد اینجا جایی بر آن نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: شأن نمایندگی بر آن است که دولت، ملت و کشور را با رد مجدد کلیات بودجه به چالش و بلاتکلیفی بکشانیم و آیا اگر امروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرد بزرگ سیاست ایران در قید حیات بود، متعجب از عملکرد در رد کلیات بودجه که هیچ سبقه تاریخی ندارد، نمی‌شد؟

ذوالقدر اذعان داشت: من نیز مانند شما به عنوان نماینده مردم به برخی از مسائل دولت و عمکرد رئیس جمهور نقدی داریم، ولی هر سخنی جایی دارد و همه ما در پیشگاه خداوند و ملت صبور و شهدا و امام راحل مدیونیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس اظهار کرد: باید صلاح کشور را در نظر داشته باشیم و با موافقت با کلیات جامعه را در پیشبرد اهداف کمک کنیم.

وی با اشاره به یکی از موارد مثبت لایحه بیان کرد: در تبصره ۱۴ لایحه میزان بودجه هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافت و تمام افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیسی و افراد ضعیف تحت پوشش یارانه قرار خواهند گرفت و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان به منظور پرداخت دیون به تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد و مشارکت همه بخش‌های خصوصی و دولتی در نظر گرفته شد.

ذوالقدر در پایان تصریح کرد: ما نیاز به ثبات و آرامش داریم و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و باید به دنیا، جهانیان و کشورمان نشان دهیم که اهداف سیاسی مملکت از ثبات و آرامش برخوردار است و نمایندگان با موافقت لایحه مردم و دولت را از سردرگمی نجات دهند.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: صحن علنی ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
امیدوارم مشکلات اقتصادی بر طرف شه
آخرین اخبار