یک نماینده موافق بودجه گفت:در این بودجه توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد جامعه شده است که براساس آن طی سال‌های آتی کمترین آثار تورمی را خواهیم داشت.

کیان پوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیانپور نماینده مردم ازنا و درود که در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 11 بهمن ماه)بهارستان و در موافقت با کلیات بودجه 97 سخن می‌گفت، اظهار کرد: در این بودجه توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد جامعه شده است که براساس آن طی سال‌های آتی کمترین آثار تورمی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش که استانی قلمداد شده بود، به سمت و سوی ملی شدن تبدیل شد و این مسئله هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه 97 است.

نماینده مردم ازنا با اشاره به کاهش حجم اوراق منتشره از سوی دولت، تصریح کرد: براین اساس در سال‌های آینده دیگر لازم نیست استقراض کنیم، چرا که حجم اوراق مشارکت حدود 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

کیانپور درباره هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق قرار بر این شد که حجم اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یابد تا به افراد واجدالشرایط هم تعلق گیرد و احتمالا 55 میلیون نفر از مردم همچنان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

وی گفت: همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان به خوبی در گزارش کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شد و حدود 5000 هزار و 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد.

نماینده مردم ازنا با بیان اینکه در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم 2000 میلیارد تومان در نظر گرفته شد، اظهار کرد: همچنین در جهت افزایش حقوق کم درآمدها قرار بر این شد که با افزایش درآمد کسانی که زیر 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند, این مسئله عملی شود و درباره کسانی هم که بالاتر از 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند، قرار بر این شد که افزایش نیابد اما درباره حقوق قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار بر این است که در صحن علنی یک تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

کیانپور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این لایحه آن است که تمام درآمدهای دولت باید به خزانه واریز شود که این مسئله در جهت شفاف‌سازی است و امیدواریم رعایت شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: صحن علنی ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار