امضاء تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه "کوردوبا" اسپانیا

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه "کوردوبا" اسپانیا امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدتقی آل‌ابراهیم،رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی از امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه بین‌المللی کوردوبای اسپانیا خبر داد.

وی اظهار داشت: در راستای انجام پروژه‌های مشترک بین دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه بین‌المللی کوردوبا تفاهم‌نامه همکاری بین روسای دو دانشگاه امضاء و بعد از انجام بررسی‌ها و مطالعات لازم قرارداد همکاری بین این دو دانشگاه بین‌المللی بسته خواهد شد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به جهت اجرای هرچه بهتر تبادل دانشجو و انجام پروژه مشترک بین‌المللی بین این دو دانشگاه امضاء شده است، افزود: در این زمینه از طریق دانشگاه کوردوبا برای طرح اراسموس اروپا اقدام شده است و در صورت موافقت نهایی اتحادیه اروپا با پرداخت فاند بین‌المللی که در ژوئن 2018 مشخص خواهد شد مسبب حمایت به صورت مالی این تبادلات علمی می‌شود.

آل ابراهیم با بیان اینکه هم‌اکنون این تفاهم‌نامه بین روسای دو دانشگاه امضا شده است گفت: بخشهای مختلف این قرارداد توسط معاون بین‌الملل دانشگاه کوردوبا و رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی رصد خواهد شد که بعد از بررسی‌های لازم نتایج حاصله به سایر معاونان و روسا اعلام می‌گردد.

آل‌ابراهیم با تاکید بر اینکه طبق این تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌ها و دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی نیز در هر دو دانشگاه و با تعامل هم میسر خواهد شد، گفت: هم‌اکنون بسیاری از دانشجویان محقق اردبیلی در خارج از کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند که نیاز است تا با پیاده‌سازی طرح‌های مشترک بین دانشگاه اسپانیایی کوردوبا و این دانشگاه بتوانیم در جذب دانشجویان نخبه بسیار خوب عمل کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی سالهای گذشته اعتبارات دانشگاه محقق اردبیلی به صورت چشمگیری افزایش یافته است که در این زمینه طی چهار سال گذشته بیشترین میزان جذب اعتبارات را در دانشگاه محقق اردبیل شاهد بودیم به طوری که در سال 92 مجموع اعتبارات و درآمدهای این دانشگاه کمتر از  50 میلیارد تومان بود که امسال اعتبارات این دانشگاه بیش از 120 میلیارد تومان است.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی افزایش اعتبارات را موثر در راستای تعامل و همکاری با دانشگاههای بین‌المللی دانست و افزود: افزایش اعتبارات گام نخست در راستای بهبود روابط علمی با دانشگاه‌های جهانی و بین‌المللی است که در این زمینه خوشبختانه دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه خوبی بین دانشگاه‌های برتر کشوری دارد.

آل‌ابراهیم تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه کوردوبای اسپانیا و دانشگاه محقق اردبیلی هستیم که با امضا و عقد قرارداد همکاری بین این دو دانشگاه سطح علمی و اجرای پروژه‌های مشترک دانش‌بنیان در سطح استان اردبیل و در دانشگاه محقق اردبیلی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

طرح‌های مشترک بین دانشگاه اسپانیایی کوردوبا و دانشگاه محقق اردبیلی در جذب نخبگان

 

برچسب ها: دانشگاه ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.