بیش از ۲۰ طرح صنعتی و تولیدی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه نشست مجمع عالی بسیج و بازاریان اصناف گفت: صنایع کاشی، سرامیک، شیمایی، کانی غیرفلزی، سلولوزی، مواد غذایی، بسته‌بندی و دیگر واحد‌های تولیدی با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: کارخانه یک‌میلیون تنی نی‌ریز و کربنات سدیم فراشنبد با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به‌زودی در فارس افتتاح می‌شود.

همتی ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی در حوزه فولاد با اشتغال‌زایی ۲۲۰ نفر، کارخانه رینگ ماشین تأمین‌کننده ۸۳ درصد رینگ کارخانه ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان و نیز تولید ۲ میلیون و هزار رینگ در سال و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر در هفته گذشته در استان فارس از دیگر فعالیت‌های تولیدی و صنعتی این سازمان است.

وی با اشاره به قانون نظام صنفی نیاز به بازنگری دارد، افزود: به ازای هر ایرانی ۱۹ مغازه وجود دارد که نسبت به نرم جهانی فاصله زیادی است و به دلیل مجوز بی‌حدوحصر پروانه ثبت مغازه با رکود روبرو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: صدور مجوز احداث مغازه متناسب با رشد جمعیت باید جزء برنامه‌های کمیسیون اتاق اصناف مرکز استان فارس قرار گیرد تا معضل پیش روی این صنف کاهش یابد.

همتی اظهار کرد: رفت‌وآمد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، کارخانه‌ها و مغازه‌ها باید افزایش یابد و خلوتی بازار تأثیر منفی بر اقتصاد و بازارمی گذارد.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از طرح های صنعتی در فارس

برچسب ها: دهه فجر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار