دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید برای چهل سالگی نظام به یک جمع بندی و ارائه کارنامه‌ای برسیم که واقعی باشد.

ارائه یک کارنامه عادلانه و عالمانه در چهل سالگی انقلاببه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نخستین کنگره سراسری حزب همدلی مردم تهران که عصر امروز پنجشنبه 12 بهمن‌ماه در کانون توحید برگزار شد، اظهار کرد: باید برای چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی آماده شویم و به یک جمع بندی و ارائه کارنامه‌ای برسیم که عالمانه، عادلانه و واقعی باشد.

باهنر افزود: باید شجاعت اقرار به قصورها را داشته باشیم و هم موفقیت‌هایی که بعضا به معجزه شبیه است را بتوانیم در تصویری واقعی ترسیم و ارائه کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: کارهای انجام نشده و فهرست مطالبات به نتیجه نرسیده قاعدتا بلندتر و طولانی‌تر از فهرست کارهای انجام شده است.

وی گفت: یک سری رفتارها، رفتارهای تطبیقی است و امروز شماها خیلی می پرسید اگر 40 سال قبل همان نظام قبلی بود الان کجا بودیم و یا اگر چند موفقیت را می شماریم این سوال مطرح می شود که همه کشورها پیشرفت کرده‌اند.

باهنر با بیان اینکه تمامی حکومت ها علاقمند به رشد شاخص‌های اصلی کشورشان هستند، متذکر شد: حتی دیکتاتورها علاقه ندارند که شاخص های کلی کشورشان تنزل داشته باشد یا به قهقرا برود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: امام راحل تنها کسی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت از مردم سوال کنند نوع حکومت را هم خودشان تعیین کنند و رفراندوم برگزار شد و در وهله نخست نظام سیاسی کشور تغییر کرد.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی اولین جنگی بود که حاکمیت ایران با یک همسایه درگیر شد. هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم، اما در پایان جنگ برای نخستین بار در طول تاریخ حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد. این باعث شد که روی مساله دفاع و امنیت کشور کار جدی کنیم و امروز از نظر دفاعی در وضعیت خوبی قرار داریم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: همه کشورهایی که کودتا و یا انقلاب کردند سال های طولانی به بهانه انقلاب از مراجعه به آرای عمومی خودداری کردند . درگیری خیابانی با شاه یکسال طول نکشید، اما درگیری ها در فرانسه 10 سال طول کشید.

باهنر گفت: اصرار امام (ره) بر تدوین قانون اساسی بود ، قانون اساسی یک معاهده ملی است که تکلیف همه را روشن می کند. قانون اساسی تدوین و به همه پرسی گذاشته شد و امام خمینی (ره) پیگیر بودند که به سرعت باید این کارها انجام شود. در هیچ انقلابی سابقه ندارد که یکسال پس از پیروزی تکلیف همه چیز با رای مردم تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد بسیاری از فرماندهان نظام سابق می‌گفتند ما تجهیزات داشتیم اما اجازه تعویض باطری هواپیما را نداشتیم. امروز از لحاظ امکانات دفاعی وضع بسیار خوبی داریم بطوری که دشمن بعد از مساله هسته ای ایراد می گیرد که چرا موشک های شما چنین بردی دارند.

باهنر افزود: در مذاکرات برجام آنان می دانند که نقطه گریز ما به بمب هسته ای یکسال است و در نانو و بایو وضعمان کمتر از هسته ای نیست. ما اوایل انقلاب نه تنها در بشاگرد و کهنوج بلکه در تهران فراوان پزشک هندی و فلیپینی داشتیم و داشتن پزشک ایرانی جزو آرزوهای ما بود، اما امروز در این مسیر اینقدر افراط کردیم که تعداد زیادی از پزشکان ما بیکار هستند.

وی تصریح کرد: در نانو جزو 5کشور نویسنده استانداردهای جهانی نانوتکنولوژی هستیم. از خیلی از کشورها جلو افتاده ایم و حتی در قدرت خرید در دنیا رتبه زیر 20 را داریم.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مجلس و انتخابات را قبول کردیم، اما خودم که دبیرکل حزبم معتقدم که در کشور حزب نداریم . بیش از 300 حزب از وزارت کشور مجوز گرفته اند که بیشتر این ها در حد یک کاغذ در جیب یک آقا یا کیف یک خانم است. از مابقی هم 75 درصد تا قبل از انتخابات در خواب هستند و بعد از آن لیستی می دهند.

وی گفت: فقط 30 حزب در کشور هستند که در تمام دوران سال کار می کنند و اینها هم به دلایل مختلف از جمله کمی جذابیت و مشکلات مالی در این مشکلات گرفتارند و طبق قانون احزاب اینها یک سال وقت دارند که خود را به استانداردهای موجود در قانون برسانند. 

باهنر گفت: با این قانون تنها 50 حزب می ماند، آن هم به شرطی که خودشان را برسانند، چرا که باید طبق شرایط در 30 درصد شهرستان ها دفتر رسمی داشته باشند و تعداد اعضایشان تعریف شده باشد.

وی افزود: معتقدم در غیبت چند حزب اسم و نشان‌دار، مردم‌سالاری دینی به خط پایان نمی رسد ، لازمه مردم سالاری و جمهوریت وجود چند حزب موضع دار قدرتمند است. حزبی که بخواهد براندازی کند حزب نیست.

باهنر اضافه کرد: بعضی ها فکر می کنند با حزب بازی می توانند به جنگ نظام بروند . هیچ حکومتی مبارزه با نظامش را برنمی تابد و این ممنوع قانونی است.

وی همچنین به بودجه 97 اشاره کرد و افزود: دلم برای مجلسی که می خواهد بودجه را ببیند می سوزد، چرا که درآمدها و هزینه ها با هم چفت نمی شوند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما نظام اداری را نتوانستیم تغییر دهیم. امروز ضمن احترام به همه کارمندان دلسوز عرض می کنم که نظام اداری ما نظام پرهزینه، لخت، کم تحرک و کم فکر است. کارمندان دوست دارند خدمت کنند، اما سیستم اداری کشور راه نمی دهد. کاش کار نمی کردند و در خانه می ماندند تا مشکلات کشور حل می شد.

وی تصریح کرد: عدم تعادل در بودجه عمومی وجود دارد. واقعا دلم برای نماینده و دولتی که این بودجه را می خواهند ببندند می سوزد. نمی شود بودجه را بست مگر با بودجه پنهان. نظام بودجه ریزی کشور باید متحول شود.

وی با اشاره به گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی گفت: تولید ناخالص داخلی ما در این مدت 2.6 و جمعیت ما 2.4 برابر شده است و این یعنی اقتصاد سرانه ما تقریبا رشدی نداشته و زیر یک درصد بوده است. ما نباید از مردم طلبکار باشیم. درآمد اقتصاد سرانه کشور یک درصد و مصرف ما 6برابر شده است.

وی افزود: مردم بیچاره و گرفتار هستند و من شرمنده می شوم وقتی می شنوم کسی می گوید نان شب برای خوردن ندارد.

باهنر با اشاره به 28 سال سابقه حضورش در مجلس گفت: معتقدم کشور را با یک مجلس نمی شود اداره کرد. خاستگاه و مطالبات نمایندگان، محلی، منطقه ای، صنفی و حزبی است و کسی متولی مطالبات ملی نیست. مردم هستند که از نمایندگان طلب دارند و مطالبات منطقه ای دارند. باید مجلس نخبگانی وجود داشته باشد که دنبال منافع ملی باشد.

وی در پایان گفت: وجود حزب و حضور در آن یک سری منافع و یک سری هزینه ها دارد، اشکال ما این است که در حزب منافعش را می خواهیم، اما هزینه ها را نمی خواهیم. تعداد زیادی از نامزدهای مجلس نذر می کنند به مجلس بروند، این که از مریدان حداد، عارف و یا باهنر باشد مهم نیست بعد که رفتند مجلس حاجی حاجی مکه.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار