افتتاح پروژه های راه و مسکن با اعتبار 47 میلیارد تومان در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش راه و مسکن با اعتبار 47 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش راه و مسکن با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که از جمله این پروژ‌ه‌ها زیرسازی و آسفالت چندین راه روستایی و محور اردبیل به حور و سیدآباد به گرمی است که در ایام‌الله دهه فجر افتتاح و تحویل اهالی می شود.

وی گفت: در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر نیز با ۶۴ میلیارد تومان آورده مردم و پرداخت تسهیلات به متقاضیان تحویل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر بیمارستان 160 تختخوابی پارس‌آباد تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌شود.

حیدری با بیان اینکه با تحویل این بیمارستان امیدواریم تجهیز آن به همت دانشگاه علوم پزشکی انجام و زمینه بهره‌برداری و ارائه خدمات به مردم به سرعت فراهم آید، تصریح کرد: در کنار این پروژه ساختمان امور مالیاتی جعفرآباد نیز در گرامیداشت ایام الله دهه فجر افتتاح  می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری 6 پروژه با صرف هزینه 4 میلیارد و 600 میلیون تومان افتتاح خواهد شد، گفت: در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر یک هزار و 200 واحد مسکن مهر نیز با 64 میلیارد تومان آورده مردم و پرداخت تسهیلات به متقاضیان تحویل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اقدامات در حوزه مسکن مهر افزود: در بخش مسکن مهر سعی‌مان بر این است تا نیمه نخست سال آینده تمامی واحدهای مسکن مهر را به جز تعداد 390 واحد که پرونده آنها در مراجع قضایی است تکمیل و به صاحبان آن ها واگذار می شود.

حیدری اظهار کرد: با بهره‌برداری یک هزار و 200 واحد در ایام دهه فجر 250 واحد نیز با معرفی بانک‌ها برای تعیین تکلیف تقسیط آنها به سرعت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و 800 واحد باقیمانده نیز که به دلیل اختلاف با پیمانکار ما حکم تکمیل این واحدها را به نفع راه و شهرسازی گرفتیم امیدواریم نسبت به واگذاری آنها اقدامات عملی را به سرعت شاهد باشیم.

وی در مورد پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد: در بخش بازآفرینی شهری مطالعات سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تکمیل و زمینه اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده به وجود آمده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری شهرداری و مراکز علمی و دانشگاهی قرار شده در سه شهرستان پرجمعیت استان مطالعات با هدف بازآفرینی شهری در قالب بافت تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده و طرح‌های توجیهی در این زمینه مورد دقت قرار گیرد.

حیدری از تامین اعتبار برای آغاز مطالعات بازآفرینی شهری در مابقی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل و تامین 300 میلیون تومان قرار است در همه شهرستان‌ها مطالعات طرح بازآفرینی شهری به انجام رسیده و زمینه عملیاتی شدن این طرح‌ها فراهم آید.

وی افزود: 5 برابر اعتبارات حوزه بازآفرینی شهری با پیگیری راه و شهرسازی و توجه ویژه استانداری افزایش یافته و انتظار می‌رود با تزریق این منابع به سرعت طرح‌های مصوب در این بخش به انجام برسد.

انتهای پیام/ح

تحویل 1200 واحد مسکن مهر به متقاضیان در استان اردبیل  

 

 

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.