مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از ویزیت رایگان بیش از ۹۰ هزار راس دام در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نادر پرور با اشاره به اقدامات دامپزشکی در پی وقوع زلزله اخیر گفت: گروههای دامپزشکی از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده حضور داشتند و در مرحله اول عملیات، پایش و بررسی مناطق آسیب دیده را در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا ۶۵۶ روستا تحت پوشش برنامه پایش و بررسی قرار گرفتند و پس از آن عملیات دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده دام‌ها در ۳۷۱ روستا انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از دفن بهداشتی ۱۰ هزار و ۵۲۹ راس دام سبک و ۴۲۴ راس دام سنگین با همکاری و کمک ۶۵ اکیپ دامپزشکی از استان‌های ایلام، کردستان، لرستان، همدان و کرمانشاه در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ قطعه طیور تلف شده نیز در این زمینه دفن بهداشتی شد.
وی با اشاره به جمع آوری و دفن بهداشتی ۷۰۰ هزار قطعه ماهی با وزن تقریبی حدود ۲۵۰ تن در مزارع تخریب شده پرورش ماهیان سردابی منطقه ریجاب بر اثر زلزله گفت: اقدامات پیشگیری و درمان همچنان در حال انجام است.
پرور افزود: تعداد ۸۸ هزار و ۶۵۸ راس دام سبک و ۳ هزار و ۱۳ راس دام سنگین از دام‌های صدمه دیده یر اثر زلزله به صورت کاملا رایگان ویزیت و درمان شده اند.
به گفته این مقام مسئول، ۲۸۹ هزار و ۸۷۱ مترمربع ضدعفونی، ۹۲ هزار و ۴۴ راس دام و ۷۵ هزار ۷۹۸ مترمربع جایگاه دام در این مناطق سم پاشی شده اند.
 
انتهای پیام/پ

ویزیت رایگان دام ها در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.