استاندار خوزستان  گفت: طرح آب‌رسانی الغدیر ۲۵ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا را شامل می‌شود که باید از آب پایدار و باکیفیت برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: دولت سالیانه یک هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی الغدیر خوزستان تأمین می‌کند که با حق کارفرما و پیمانکار این مبلغ به یک هزار و 200 میلیارد تومان می‌رسد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آب موردنیاز طرح  آب رسانی غدیر از کرخه و دز تأمین می‌شود امیدواریم تا سال آینده آب‌رسانی از کرخه را تأمین کنیم.

شریعتی با اشاره به تامین آب شرب اهواز افزود: تأمین آب شرب از رودخانه کرخه باید در مقیاس و حجم وسیع صورت گیرد به‌نحوی‌که تمام آب شرب اهواز از کرخه تأمین شود و نیاز به تأمین آب شرب از رودخانه کارون با توجه به آلودگی‌هایی که دارد نباشد.

استاندار خوزستان گفت: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نیز در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرارگرفته است و قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار طرح معرفی‌شده و انتظار داریم مؤسسات مختلف اجرای طرح آب‌رسانی با سرعت و دقت بیشتری کار طرح را دنبال کند.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر استفاده از آب رودخانه دز در طرح آب‌رسانی الغدیر، بیان کرد: آب دز بهترین آب در سطح منطقه است و مردم حق دارند از آب بهداشتی و باکیفیت برخوردار باشند.

شریعتی تاکید داشت: پیمانکاران و مشاوران طرح بر این پروژه تسلط کافی دارند که امیدواریم پازل‌های مختلف طرح آب‌رسانی الغدیر به‌زودی به همدیگر وصل و طرح تکمیل شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بهره‌وری به این صورت است که از مردم شیرهای آب منازل خود آب کرخه و دز را دریافت کنند در غیر این صورت سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده به هدررفته است.

وی با اشاره به سخت بودن آبگیری از سد دز با توجه به گذشت بیش از 50 سال از احداث آن عنوان کرد: به توجه به توضیحاتی که از مهندسین این حوزه شنیده‌ام به توانایی و اشراف آن‌ها بر کار ایمان‌دارم، اگر نیاز بود از تخصص نیروهای خارجی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/م

تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار سالانه برای تکمیل طرح آب‌رسانی غدیر خوزستان

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار