مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعتی به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

تسهیلات قابل قبولی برای اشتغال در نظر گرفته شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود یاوری  با بیان اینکه برگزاری ۲ برنامه از جمله جشن بزرگ انقلاب با حضور امام جمعه کرمانشاه و جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر و واحدهای نمونه برتر در ۱۸ بهمن از مهم‌ترین آنهاست گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان تسهیلات قابل قبولی برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

یاوری بیان  کرد: از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان سهم کشور در بخش اشتغال بیش از ۸۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است که حدود ۲ تا ۸ درصد به این تسهیلات یارانه تعلق می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعتی به استان اختصاص داده شده است، گفت: این تسهیلات از ۱۰ میلیارد تومان تا سقف ۱۵ میلیارد تومان بنا به نوع فعالیت به کارآفرینان تعلق می‌گیرد.

یاوری گفت: از محل صندوق توسعه ملی برای بخش اشتغال روستایی ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بانک‌های عامل باید آن را تزریق کنندسهم استان در بخش عشایری و روستایی ۳۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

یاوری اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات در روستاهای مرزی و عشایری ۴ درصد، روستاهای غیر مرزی، ۶ درصد است که از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

این مسئول افزود: برای ایجاد اشتغال در استان ۲ طرح کارورزی برای ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهها ایجاد شده که یک طرح حمایتی خوب محسوب می شود.

وی همچنین گفت: برای مشاغل خانگی نیز حدود ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد، در نظر گرفته شده که به هر نفر تعلق می گیرد.

به گفته یاوری، حدود ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

یاوری اظهار داشت: تاکنون ۹۵ درصد از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه جذب شده است.



انتهای پیام/ز

 

ایجاد اشتغال در استان  با ۲ طرح کارورزی برای ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.