گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید معصوم نوری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید معصوم نوری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

پس از پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی که حضرت امام دستور به تشکیل نهاد مقدس جهاد سازندگی داده بودند . شهید معصوم نوری بسوی سنگر جهاد شتافت که دربین همسنگران وی میتوان از شهید مهدی باکری یاد کرد . پس از مدتی توسط نامه حاج آقا قریشی وارد سپاه شد و ادامه خدمت نمودند. و پس از گذرانیدن دوره آموزشی به سرو اعزام شدند. که در آنجا بابرادرانی چون شهید فتحی و بابا ساعی همسنگر بودن بعداز پاکسازی منطقه که منجر به دستگیری سران حزب که حاجی سامی و عصمت و غیره بودند. ماموریت سه ماهه وی تمام شده و به سپاه ارومیه برگشت و سپس طی ماموریتی به اشنویه اعزام شد و پس از آزادی منطقه از دست حزب دموکرات و کومله و پس از گذرانیدن ماموریت خود در پیرانشهر به سپاه ارومیه باز میگردد. بعد دوباره به سردشت اعزام میشود و پس از آزاد کردن سردشت و زندان آلباتان به سپاه ارومیه مراجعت کرده و ماموریتش را گزارش میکند. پس از چندی به همراه سایر برادران رزمنده به جنوب اعزام میشود که در تاریخ 61/1/2 در عملیات فتح المبین شرکت میکند . سپس در عملیات بیت المقدس در تاریخ 61/2/10 که انجام گرفت شرکت میکند همچنین در تاریخ 61/4/23 در عملیات رمضان نیز شرکت مینماید و دوباره به سپاه ارومیه برمیگردد. و در آنجا به سمت مسئول مخابرات مشغول به کار میشوند وتا پایان سال 61 در انجا خدمت مینمایند ، و در تاریخ62/1/15 به پادگان مالک اشتر جهت گذراندن دوره اعزام و در تاریخ 62/2/18 در حین انجام وظیفه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید معصوم نوری 

 

برچسب ها: شهید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار