در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد :مبنا و پایه‌ی برخی از تعرفه‌های تعیین شده در شورا‌های قبلی منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست عمومی شورای شهرکرمان این هفته 2 دستور کار، بررسی و اخذ تصمیم در خصوص لوایح ارسالی شهرداری و تصویب نهایی مصوبات کمیسیون حقوقی را مورد بررسی قرار داد.


سردار چناریان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ضمن اعلام 10 نمونه از سازمان ها و بودجه های مصوب شده و وصولی آن ها تا کنون، اعلام داشت: مبنای تعرفه های تنظیمی شوراهای قبلی کارشناسی شده و منصفانه نیست و باید تمامی این 300هزار عنوان تعرفه تنظیمی مورد کارشناسی دوباره قرار گیرند.


وی در ادامه افزود: قطعاً در شوراهای گذشته زحمت کشیده شده و مبنایی برای این تعرفه های تنظمیی بوده اما طی بررسی های ما در کمیسیون برنامه و بودجه در چند وقت اخیر مغایرت های جدی در برخی از تعرفه های تنظیمی دیده شد.


وی با تأکید بر ناعادلانه بودن روند فعلی اعلام کرد: بعد از سال با تشکیل گروه های کارشناسی قیمت های پایه مناسب، منطقی و عادلانه تنظیم و به شهروندان اعلام خواهد گشت.


سردار چناریان در ادامه 5 ردیف مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه را برای اعضای شورا قرائت نمود.


1 ـ تمامی تعرفه های پیشنهادی جهت اخذ عوارض مشمول سازمان و چهارچوب جدید شهرداری اخذ خواهند شد.
2 ـ تمامی لوایح پیشنهادی براساس قوانین و مقررات کشوری و دیوان عدالت اداری کشورخواهد بود.
3 ـ با افزایش تعرفه های غیر صنفی در سال 97 مخالفت خواهد شد. ( 200واحد های غیر صنفی شامل، آموزشگاه های زبان و رایانه، مراکز بیمه، و...)
4 ـ در خصوص تعرفه های صنف های متفاوت نیز به مانند تعرفه های غیر صنفی هیچ گونه افزایش نخواهیم داشت.
5 ـ لوایح و تعرفه های جدید شهرداری که براساس فرمول وزارت کشور و کار کارشناسی شده باشند تصویب خواهند شد.


این جلسه شورای شهر نیز خالی از حواشی نبود، در طول جلسه گه گاه اختلاف نظر و بحث هایی بین ماه بانو معصوم زاده و علی بهرامی اتفاق میفتاد که پایه اصلی این بحث ها، اختلاف نظر در مورد نحوه پرداخت هزینه های شهری بود.


علی بهرامی اولین انتقاد خود را با ناکارآمد خواندن تعرفه های شهرداری به دلیل اینکه برپایه میزان درآمد افراد است آغاز کرد.


وی در ادامه افزود: تعرفه های فعلی شهرداری و عدم افزایش میزان آن ها موجب کاهش خدمات شهرداری می شود چرا که شهرداری درآمد کافی برای انجام خدمات شهری را ندارد.


معصوم زاده در پاسخ به صحبت های علی بهرامی گفت: پایه . نظام تعرفه گیری براساس میزان درآمد افراد نمی باشد و براساس نوع هر صنف متفاوت می باشد.


معصوم زاده، از عدم آگاهی علی بهرامی از چهارچوب تعرفه فعلی انتقاد کرد .


معصوم زاده در ادامه گفت: درآمد شهرداری منوط به این 500 میلیون تعرفه اخذ شده از اصناف نبوده و شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار وغیر وابسته بودن به جیب مردم برود و با گرفتن عوارض از مردم مشکل نقدینگی حل نخواهد شد.


وی راه حل مشکل کمبود نقدینگی را خصوصی سازی و چابک سازی بدنه شهرداری دانست و افزود: باید یک الگوی موفق را انتخاب و با بومی سازی این الگو و نوشتن برنامه و طرح تفضیلی هرساله به سمت آن گام برداریم.


در ادامه جلسه شورای شهر، تعدادی از اعضای شورا از جمله علی بهرامی(نایب رییس شورای شهر) با عدم تغییر تعرفه های صنفی مخالفت نمود.


علی بهرامی در این رابطه گفت: باید بودجه ی برای شهرداری تصویب شود که شهرداری در ادامه کار دچار بحران و کمبود نقدینگی نگردد. این در حالی است که ثابت نگه داشتن تعرفه های واحد های صنفی به ضرر شهرداری خواهد بود، چرا که هزینه های شهرداری و تورم رو به افزایش خواهد بود.


سردار چناریان در پاسخ به علی بهرامی گفت: رکود و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار، جامعه و قشر بازاری و اصناف را دچار بحران کرده و افزایش عوارض شهرداری که کار عاقلانه و مطابق مقررات بوده در شرایط فعلی موجب نگرانی و نارضایتی همشهریان خواهد گشت.


وی در ادامه افزود: در سال جاری هیچ گونه افزایشی در تعرفه های شهرداری نخواهیم داد، تا در شش ماه اول سال با تشکیل کارگروه مربوطه و انجام اقدامات کارشناسی شده میزان تعرفه های واحد های صنفی و غیر صنفی مطابق قوانین و مقررات کشوری و وزارت کشور تعیین گردد.
وی گفت: مبلغ 600 میلیون تومان از عوارضی که دریافت می شود.
انتهای پیام/ی

رکود  اصناف را دچار بحران کرده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار