رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از احداث دانشکده طب سنتی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،دکتر قدرت اخوان اکبری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: احداث دانشکده طب سنتی اردبیل در دستور کار قرار دارد که با نهایی شدن صدور مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات احداث این دانشکده آغاز می شود.

وی افزود: این دانشکده در راستای رونق توریسم درمانی و استفاده بهینه از منابع آبدرمانی استان و ایجاد رشته پزشکی آبدرمانی در اردبیل راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در این راستا برای فعال سازی توریسم درمانی ، طرح ایجاد دهکده سلامت و مجتمع آبدرمانی مدرن در سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
اخوان اکبری درباره احداث دانشکده پیراپزشکی در اردبیل گفت: احداث این دانشکده مصوب و حتی در ردیف بودجه هم گنجانده شده است.
وی کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: برای جبران کمبود نیرو در این دانشگاه از زمان اجرای طرح تحول سلامت یک هزار و 70 نیروی جدید جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا در اردبیل با 108 تخت بستری و 500 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است گفت: راه اندازی و افتتاح این بیمارستان برای اوایل اسفند ماه برنامه ریزی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه  11.5 درصدی از انجام عمل سزارین کاهش یافته است عنوان کرد: انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه ، انجام حدود 39 هزار و 742 زایمان طبیعی در سال جاری و کاهش 11.5 درصد سزارین در بیمارستان های تابعه دانشگاه از جمله خدمات ارائه شده در چارچوب طرح تحول نظام سلامت می باشد.
اخوان اکبری افزود: در حال حاضر بیش از 22 مرکز درمانی و بیمارستان در استان اردبیل فعال است.

انتهای پیتم/ح

فعالیت بیش از 22 مرکز درمانی و بیمارستان در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.