رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور:

در برخورد با مسائل اجتماعی نباید دوگانگی وجود داشته باشد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور بر وحدت رویه در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت:آنچه مهم است عدم دوگانکی دستگاه‌های متولی در برخورد با مسائل اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اشرف  بروجردی  رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشوردر جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به نقش آفرینانی که در شکل گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش داشتند گفت: مسئولیت ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب مسئولیت خطیری است چرا که این انقلاب با خون هزاران شهید و ترور‌ها و تحریم‌ها به بار نشسته است. 

وی افزود: خون شهدا ما را موظف به صیانت از انقلاب می‌نماید و نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت جامعه و نظام بی تفاوت باشیم. وی ادامه داد: بقای نظام جمهوری اسلامی به بقای ارزش‌هایی است که خون شهدا آفرید و این ارزش‌ها در ذهن مردم حک شده اند بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم باور کنند که نظام قائل به شکوفا شدن مردم است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور بر وحدت رویه در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت:آنچه مهم است عدم دوگانکی دستگاه‌های متولی در برخورد با مسائل اجتماعی است.

اشرف بروجردی در ادامه به بیان تاریخچه شورای اجتماعی کشور پرداخت و گفت:: هیات وزیران در سال ۱۳۸۰ بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه تشکیل شورای اجتماعی کشور را تصویب نمود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور افزود: براساس این آیین نامه سیاستگذاری، هماهنگی، ایجاد وحدت رویه و تنظیم ساز و کار اداری در زمینه پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با پدیده‌ها، معضلات و‌آسیب‌های اجتماعی بر عهده شورای اجتماعی کشور می‌باشد و براساس آیین نامه ۲۳ دستگاه اجرایی و ۷ وزیر عضو این شورا هستند.

وی گفت:: با تشکیل شورای اجتماعی و مشارکت اعضا به عنوان یک مرکز هماهنگ‌کننده، تصمیم‌ساز و رصدکننده مسائل اجتماعی، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و برون رفت از آن‌ها در اولویت قرار گرفت وبا مبنای کار مطالعاتی تصمیماتی اتخاذ شد که در نهایت موجب کاهش برخی آسیب‌ها و تنش‌ها در کشور شد.

بروجردی تأکید کرد: کارگروه فرهنگی و اجتماعی در سطح استان‌ها نیز باید متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص هر منطقه در راستای کاهش آسیب‌ها تصمیم گیری نماید.

وی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی ابتدا باید مسئله یابی شود و معین شود که مسئله و خواست مردم در چه حوزه‌ای است و با استفاده از اندیشمندان و نخبگان جامعه راهکار لازم برای حل این مسائل تمهید شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور خاطر نشان کرد: مشارکت دادن مردم در تصمیمات محلی کمک بزرگی در حل مسائل است چرا که حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه جز با مشارکت مردم میسر نیست.

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی و فرهنگی مهم این است که صدای مردم و دغدغه مردم را داشته باشیم و بتوانیم آن‌ها را در تصمیم گیری‌ها دخیل کنیم.

انتهای پیام/ع

سفررئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور به زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار