رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اسناد و نسخه‌های خطی بسیار خوب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ابتدای ورود به زاهدان در دیدار با استاندار، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان در پاویون فرودگاه بین المللی زاهدان اظهار داشت: رسالت اسناد و کتابخانه ملی ماندگار کردن فرهنگ در جامعه و فراهم کردن زمینه استفاده دانشمندان و اندیشمندان از اسناد و منابع تاریخی است.

بروجردی  افزود: اسناد بسیار خوبی در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان برای استفاده محققان و اندیشمندان گردآوری شده است.

وی با تشریح اهدافش از سفر به زاهدان گفت: حضور در نشست نمایندگان ادارات اسناد و کتابخانه ملی استان‌های مختلف که با هدف برقراری تعامل و بررسی مشکلات برای بهتر کردن شرایط و تبادل تجربیات در زاهدان برگزار می‌شود، از اهداف این سفر است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای کتابخانه‌های بزرگ و مهمی است و تلاش داریم مردم استان را علاوه بر تشویق به حضور در کتابخانه ها، به سمت استفاده از کتاب‌های دیجیتال سوق دهیم.

وی تاکید کرد: باید راهکار‌هایی برای تشویق بیشتر مردم به تحویل منابع خطی و اسناد تاریخی خود با هدف نگه داری بهتر آن‌ها در کتابخانه ملی ارائه شود.

بیشتر کتاب‌های موجود در کتابخانه ملی استان اهدایی است

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از ۹۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.

قاسم سیاسر افزود: بیشتر کتاب‌های موجود در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدایی است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ هزار نسخه از نشریات مختلف و بیش از چهار هزار نسخه پایان نامه در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۵ نفر عضو کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان از اسناد و منابع این کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان می‌توانند ۳۷ هزار مورد منبع غیر کتابی (دست نوشته، عکس و تابلو نقاشی و ...) را مشاهده کنند.

وی گفت: همچنین پنج میلیون و ۶۰۲ هزار برگ سند تاریخی در آرشیو اسناد ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شود که ۸۰۰ هزار برگ آن با تلاش نیرو‌های محدود این مجموعه در بررسی بایگانی ادارات استان امسال آرشیو شده است.

 اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شنبه شب وارد زاهدان شد و دیدار با گروه‌های مختلف فرهنگی، شرکت در نشست نمایندگان ادارات اسناد و کتابخانه ملی استان‌های مختلف و کارگروه فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه به این استان است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: کتاب ، سازمان اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار