مدیر عامل آب وفاضلاب روستایی استان یزد گفت:۱۶ طرح آبرسانی روستایی با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال در استان یزد افتتاح میشود.

محمد فاتحی مدیر عامل آب وفاضلاب روستایی استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛به طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها ۶۵ هزار و ۸۱۷ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

محمد فاتحی افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۶ طرح آب روستایی با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

بگفته وی  تکمیل و بهره‌برداری از شش مجتمع آبرسانی روستایی، اجرای طرح‌های آبرسانی و ایجاد و بهسازی بیش از ۵۰ مورد منابع آب آشامیدنی روستا‌ها و فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در تامین اعتبار از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

فاتحی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات بهینه به مشترکان می‌توان به اجرای برنامه مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب، جداسازی آب شرب و بهداشت در برخی از روستاها، فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و آبرسانی سیار به بیش از ۳۳۰ روستای استان اشاره کرد.

مدیر عامل آب وفاضلاب روستایی استان یزد گفت: شرکت آبفار استان یزد در سال گذشته اقدام به اصلاح و بازسازی بیش از ۱۶۰ کیلومتر و توسعه ۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع نموده است.

فاتحی همچنین در ادامه به ساخت ۱۹ باب مخزن ذخیره آب با حجم بیش از هشت مترمکعب و ۹ باب ایستگاه پمپاژ با حجم ۱۰ هزار و ۲۸۲ متر مکعب اشاره کرد.

وی با اشاره به قیمت تمام شده آب، افزود: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در روستا‌های استان ۱۷ هزار و ۴۵۰ ریال است و این در حالیست که قیمت فروش آب به روستاییان ۵ هزار و ۴۲۰ ریال است و حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده از روستاییان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ 

افتتاح 16 طرح آبرسانی روستایی در استان یزد همزمان با دهه فجر 

برچسب ها: دهه فجر ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.