هرمزگان فعالاترین مرز ترانزیتی کشور

هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد.

داريوش باقر جوان مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،  گفت: در 10 ماه امسال هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد.

وی افزود: در این مدت بندرشهيد رجايی با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بوده است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ادامه داد: در این مـدت دو ميليون و هفتصد و پانزده هزار و هشتصد و هشتاد تن کـالا از طـریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

باقر جوان گفت: بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه بوده است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود : در این مدت 7 هزار و 614 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزايش داشته است .

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای ترانزیتی از کشورمان است.

وی همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهيد باهنر  را از دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 72 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور به این مرزها و تنها 28 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

انتهای پیام/ز

ترانزیت کالا از جاده های هرمزگان

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار