نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: هیچ نعمتی به پای رسالت و ولایت نمی‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در همایش بصیرتی طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امامیه شهرکرد، با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند در این مقطع به ما عطا کرده است و باید شکرگزار آن باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ نعمتی به پای رسالت و ولایت نمی‌رسد و قدر و اهمیت این نعمت زمانی آشکار می‌شود که حکومتی در راستای اهداف بلند آن شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با مقایسه دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران طاغوت انسان‌هایی آلوده با مفاسد اقتصادی، فرهنگی، جنسی، سیاسی و اخلاقی بر کشور و ملت ایران حکومت می‌کردند که امکانات و ظرفیت کشور صرف عیاشی‌های آنان می‌شد.

نکونام با اشاره به برخی خاطرات شاه و درباریان پهلوی ادامه داد: این خاطرات بیانگر زوایای پر از فساد و آلودگی زندگی شاه، خاندان و نزدیکان اوست.

وی گفت: این در حالی بود که به دلیل خفقان موجود، کسی هم جرأت اعتراض نداشت و یأس و ناامیدی در جامعه و حتی در میان مراجع و علما موج می‎زد.

نکونام در ادامه با تأکید بر اهمیت رهبری و مبارزات امام خمینی (ره) در سرنگونی طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال کشور تصریح کرد: این انقلاب و ادامه حرکت آن به افرادی مانند امام راحل نیازمند است.

وی تأکید کرد: امروز مقام معظم رهبری تربیت شده مکتب امام خمینی است، اما برای تربیت افرادی جهت ادامه راه ایشان، باید گام‌های بلندی برای تهذیب، عرفان و بصیرت برداشته شود.

نکونام، طلاب و روحانیون را امید امام و رهبری، انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) بیان و اضافه کرد: طلاب باید پرچم دار و سکان دار هدایت جامعه بشری باشند.

وی اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهند مانند امام خمینی (ره) تأثیرگذار باشند باید با خودباوری، اراده‌ای محکم، همتی عالی و تلاشی بسیار از راه امام در مباحث عبادی، عرفانی، اخلاقی، فردی و سیاسی پیروی کنند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: افرادی در برخی جریانات انقلابی، امام خمینی (ره) را می‌ترساندند و از ادامه راه منع می‌کردند، اما امام با بصیرت و قاطعیت ایستادگی کرد تا نقشه‌های دشمن بر آب شود.

نکونام یادآور شد: هر کسی به شیوه‌ای از شخص رهبری و دولتمردان و مسئولان نظام مطالبه‌ای دارد، اما این مطالبه گری نباید نورانیت انقلاب و تحولات ناشی از آن را از بین ببرد.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه صاحبان انقلاب اسلامی هستند گفت: اگر این حوزه‌ها در ادای وظیفه و مسئولیت، کوتاهی و سستی کنند، انقلاب اسلامی آسیب می‌بیند.

انتهای پیام/ش

حوزه‌های علمیه صاحبان انقلاب اسلامی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار