مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۷ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان به کشور طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خلیل حیدری   مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  با اشاره به آمار واردات صورت گرفته به کشور گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۱۰ ماهه سالجاری بالغ بر ۳۱ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۴۳ دلارکالا به وزن ۱۶ هزارو ۹۳۲ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۷ درصد و از حیث وزن ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۱ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۴۳ دلار کالا به وزن ۱۶هزار و ۹۳۲ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزارو ۶۰ دلار کالا به وزن ۶ هزارو ۳۴ تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۱۰ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است.

حیدری گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش ۷۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال از گمرک پرویزخان نیز ۱۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۴۳ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۰ هزار و ۸۴۴ تن به داخل کشور وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۶۶ درصد و از حیث ارزش نیز ۳۹ درصد رشد داشته است.

حیدری آمار واردات گمرک خسروی را نیز ۸ هزار و ۶۴۰ دلار کالا به وزن ۵۲ تن عنوان کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶۰۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۰۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۶ کشور وارد می‌شود، گفت: کشورعراق با ۱۴ میلیون و ۱۸۸ هزارو ۷۵۷ دلار کالا به وزن ۱۰ هزار و ۹۷۷ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: طی مدت یاده شده کشور چین نیز با پنج میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۰۲ دلار وآلمان با چهار میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۲۶ دلار درجایگاه دوم و سوم را از آن خود کرده اند.

وی، بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، مخزن و منبع، آنتی اکسیدانها، پرس هیدرولیک دندانسازی و کمپرسورهای معدنی، عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

 

کشور عراق چین و آلمان کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.