به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور در همایش توسعه دولت الکترونیک سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: ارتقا بهره وری و رضایت مندی شهروندان مهمترین اهداف توسعه دولت الکترونیک است.
شجاعان ادامه داد: از آنجایی که محور توسعه دولت الکترونیک، وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استانهاست باید با توجه به تحولات جامعه جهانی این موضوع در اولویت امور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک نقش مهمی در کاهش بسیاری از معضلات از جمله جلوگیری از فساد اداری دارد.
وی ادامه داد: هدف از دولت الکترونیک بهبود کارایی دولت، مدیریت اطلاعات ارائه شده به شهروندان، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و دادن اختیار بیشتر به مردم از طریق در دسترس قراردادن اطلاعات و مشارکت آنان در تصمیم گیریهای عمومی است.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا، افزایش سرعت کارها، صرفه جویی در انرژی مفید شهروندان، ارتقای روحیه مثبت و رفاه و آسایش شهروندان، افزایش سرعت توسعه و پیشرفت، ارتقای متوسط سطح فرهنگی و علمی کشور و توسعه اقتصاد پایدار را از دیگر کارکردهای دولت الکترونیک برشمرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانههای ملی کشور نیز در این همایش گفت: دولت الکترونیک میتواند برای بهره گیری از تکنولوژیهای جدید و به ثمر نشاندن دستاوردهای علمی و خدمات رسانی بهتر به مردم پیشتاز باشد.
اشرف بروجردی تسریع در خدمت رسانی به مردم را یکی از اهداف دولت الکترونیک ذکر کرد و افزود: ساختار سازمانی کشور دچار بروکراسی اداری است که کارکنان و مردم به آن مبتلا هستند.
وی ادامه داد: بهینه سازی و استفاده همه جانبه از شیوههای نوین فناوری اطلاعات در سیستم اداری از اهداف اصلی دولت الکترونیک است.
وی بیان کرد: آنچه امروز در قالب پایگاه اطلاعاتی دستگاههای دولتی تولید و ثبت میشود میتواند به عنوان یک منبع و سند برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: تلاش برای تحقق دولت الکترونیک در این استان ضروریست.
سکینه اشرفی اظهار داشت: تمامی مدیران فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی و روسای دبیرخانههای سیستان و بلوچستان برای تحقق و توسعه دولت الکترونیک تلاش کنند تا این استان به جایگاه واقعی خود در این حوزه برسد.
وی پاسخگویی بهتر به نیازهای شهروندان را از مزیتهای تحقق دولت الکترونیک ذکر کرد.
وی اظهار داشت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان دارای مشکلات و نواقصی در زمینه زیرساختهای فناوری اطلاعات است لذا روسای فناوری اطلاعات و دبیرخانه دستگاههای اجرایی باید بر هوشمندسازی و استفاده موثر از دولت الکترونیک و نظام پاسخگو متمرکز باشند تا نظام پاسخگویی در این استان نهادینه و مسیر بهره وری هموارتر شود.
انتهای پیام/ع