اسفهبدی گفت:عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه، آفریقا و سازمان بین‌المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده است.

افزایش قدرت دیپلماسی تجاری ایران در دنیابه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که از آبان ماه سال جاری به مدت سه سال ریاست انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در منطقه خاورمیانه و آفریقا را بر عهده دارد در حاشیه افتتاح دبیرخانه این مجمع، اظهار کرد: UFI  چهار زیرمجموعه در 4 منطقه جهان دارد که شامل تاسفیک با مرکزیت هنگ کنگ، آفریقا و خاورمیانه با مرکزیت دبی، قاره آمریکا با مرکزیت مکزیک و اروپا با مرکزیت پاریس است. اگرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن به سال 1355 بر می‌گردد اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود.

وی بیان کرد: رئیس هر منطقه بر اساس اکثریت آرا انتخاب می‌شود به این صورت که کاندیداتوری در این انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندی و سوابق، نامزد مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند و انتخابات و شمارش آرا نیز تحت نظارت حسابرسان اروپایی است.

اسفهبدی ادامه داد: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقا و سازمان بین‌المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده است و قدرت اظهارنظر درباره عضوگیری، بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی‌های این سازمان را به همراه داشته است به طوری که اگر شرکت یا فردی از یک کشور اروپایی و آمریکایی بخواهد در این انجمن عضو شود ایران نیز در این فرایند تأثیرگذار خواهد بود و یا در بودجه‌بندی و برگزاری همایش‌ها و سمینارها نقش کشورمان نیز قابل توجه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هنوز هم با وجود پیشرفت‌ها فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه به عنوان صنعت رکود ناپذیر حرف اول را می‌زند، مطرح کرد: طبق آخرین آمار UFI هیچ صنعت، نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا بر آن است که با توسعه صنعت نمایشگاه در آفریقا حضور ایران در بازارهای کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم، چرا که آفریقا یکی از بازارهای هدف ما است و خدمات و محصولات داخلی می تواند با قیمت‌های رقابتی در آن منطقه ارائه شود.

وی افزود: برگزاری نخستین گردهمایی اعضای منطقه خاورمیانه و آفریقا در ماه مارس سال جاری به پیشنهاد ایران در عمان برگزار می‌شود.

اسفهبدی با اشاره به سوق دادن شرکت‌های داخلی به رعایت استانداردهای UFI در برگزاری نمایشگاه‌ها از اهداف دیگر این امر اشاره کرد و گفت: تاکنون تعدادی از نمایشگاه‌های داخلی مانند موادغذایی، مواد بهداشتی و آرایشی و متالوژی به عضویت UFI درآمده‌اند و استانداردهای آن را رعایت می‌کنند و امیدواریم با پررنگ شدن نقش ایران در این انجمن جهانی به تعداد این شرکت‌ها نیز اضافه شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار