زینی‌وند گفت: هرگونه برگزاری آزمون و ورود موسسات علمی به مدارس ابتدایی غیر دولتی، وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در جمع خبرنگاران درباره حذف آزمون دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی اطهار کرد: آموزش و پرورش در عمل به دنبال تحول و تحقق سند تحول بنیادین در مدرسه است و این تصمیم زمینه مناسبی است تا دانش آموزان نه براساس رقابت های ناصحیح بلکه در چگونگی کاربست و تعامل با دیگران مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این طرح برای کاهش حاکمیت آزمون در مدارس غیردولتی و دولتی موثر واقع می‌شود و مهمترین ثمره طرح اثرات روانی و تربیتی مثبت بین دانش آموزان است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: در فرایند آزمونی که برای دوره ابتدایی وجود داشته است تعدادی از دانش آموزان باید پذیرفته شوند و آنها که نمی توانند احساس یاس و ناامیدی خواهند داشت و تصور می‌کنند نسبت به سایر دانش آموزان شکست خوردند و رقابت کاذب ایجاد میکنند در حالی که مهم ترین شاخص، ایجاد حس رفاقت است در حالی که آزمون‌ها منشا هیجان و شکست هستند.

مخالفان حذف آزمون دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی نیات سوجویانه دارند

زینی‌وند تصریح کرد: نکته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کتاب‌های کمک درسی و حجم کتب بر کودکی کردن دانش آموز موثر است کاملا به جا بوده است و یقینا آزمون‌ها زندگی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: فضاسازی‌هایی که این روزها علیه این تصمیم ایجاد شده مطرح می‌شود انگیزه تربیتی ندارد و نیات سود جویانه در پی آن است و می‌توان آن را یکی از بهترین تصمیم ها در آموزش و پرورش دانست.

شهریه سال تحصیلی آینده مدارس غیر دولتی سامانه‌ای می‌شود

زینی‌وند درباره وضع الگوی شهریه برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: انعقاد قرارداد برای شهریه بین مدیر و اولیای دانش‌آموزان در قالب سامانه خواهد بود و نظارت‌های مستمری بر این کار خواهیم داشت حتی در مناطق بازرس مقیم در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن شماره‌هایی برای پیگیری و ارزیابی عملکرد مدارس تعبیه شده است.

وی درباره رسیدگی به وضع مدارس هیئت امنایی گفت: برای کیفیت‌بخشی این مدارس کارگروه‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا در کنار فرآیند کمی بهکیفیت این مدارس هم توجه شود؛ این کارگروه‌ها اکنون در حال بررسی وضع مدارس هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی یادآور شد: با توجه به مصوبه اخیر آموزش و پرورش ورود مؤسسات علمی به بهانه برگزاری آزمون در مدارس ممنوع اعلام می‌شود و ساز و کارهایی برای این ممنوعیت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.