کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا با ساخت پایگاه در سوریه به دنبال ماندگاری طولانی مدت در این کشور است.

آمریکا به دنبال ماندگاری در سوریه استرضا کلهر کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش نیروی نظامی آمریکا در شمال عراق اظهار کرد: آمریکایی‌ها بعد از حضور در عراق و افغانستان و پس از خروج نیروهایشان از این کشورها، از نظر پرستیژی و موضع‌گیری‌ سیاسی دچار شکست واقعی شدند.

وی افزود: آمریکا پس از شکست در عراق و افغانستان به این نتیجه رسید که حضور کمرنگی در منطقه پیدا کند و بتواند به افکار عمومی این طور نشان دهد که تاکنون حرکت‌های آنها بیهوده نبوده است.

کلهر تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر بخواهند در مقابل ایران و روسیه موضع محکمی داشته باشند، باید در منطقه حضور فیزیکی داشته باشند تا این فرضیه که آنها ایران را صاحب عراق کرده‌اند از بین برود، به همین دلیل مجددا وارد خاک عراق شدند و نیروهای نظامی خود را در این کشور افزایش دادند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا در تلاش است فعلا در عراق و سوریه حضور داشته باشد تا بتواند نیروهای داعش را به افغانستان منتقل کند و این گروه تروریستی به یکباره از میان نرود، همچنین آنها بتوانند وضعیت شکست داعش را مدیریت و از این اهرم علیه ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا به صورت تبلیغاتی به دنبال مدیریت شکست داعش در منطقه است، خاطرنشان کرد: معتقدم آنها قصد دارند از نیروهای باقیمانده داعش به نحوی در منطقه استفاده کنند تا توجیهی برای حضور خودشان باشد و با ساخت پایگاه در سوریه به دنبال ماندگاری طولانی در این کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
آخرین اخبار