شریعتمداری درحاشیه افتتاح طرح‌های ساوه گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی مهم‌ترین برنامه دولت دوازدهم است.

جذب سرمایه گذاری خارجی مهم‌ترین برنامه دولت دوازدهمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح یک شرکت تولیدی در ساوه،  گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت دوازدهم جذب سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور است و در طول عمر کوتاه دولت دوازدهم ١.٩ میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حوزه صنعت صادر شده که با ورود ماشین آلات و منابع ارزی ٤٠ درصد آن محقق شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 7میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم جذب شده که فقط یک مورد آن محقق نشده و بقیه مجوزها در حال اجرا و یا دردست بهره برداری هستند افزود: یکی از سرمایه گذاری های مناسب خارجی سرمایه گذاری در حوزه صنعت خودرو است .

رنو فرانسه درحال ارزیابی سرمایه گذاری در ساوه

وی اضافه کرد: در این زمینه شرکت رنو فرانسه به عنوان سرمایه گذار ۵۱ درصدی مشغول ارزیابی 14 منطقه مختلف ایران برای سرمایه گذاری است که یکی از آنها شرکت منطقه ساوه است و امیدواریم با مذاکرات انجام گرفته قرارداد نهایی بزودی امضا شود و این خودروساز خارجی سرمایه گذاری خودرا در ساوه آغاز کند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در استان مرکزی از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد رشد دارد ادامه داد : برای راه اندازی فعالیت های ١٤ واحد تولیدی صنعت استان مرکزی حدود 2هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان سرمایه صرف شده که تا پایان دهه فجر به افتتاح می رسد و اشتغال بیشتر مردم استان مرکزی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای اخذ مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در استان مرکزی هم در مدت این ١٠ ماه نسبت به مدت مشابه سال 95 میزان ١٧ درصد رشد داشته است تصریح کرد: فعالان اقتصادی استان مرکزی با وجود مشکلات علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش تولیدی به ویژه در حوزه صنعت و معدن هستند که امیدواریم با استمرار این علاقه مندی مشکلات موجود در این استان برطرف شود.

  هپکو و آذرآب  باید فعالیتشان را ادامه دهند

شریعتمداری گفت: مشکل اصلی دو شرکت های هپکو و آذرآب اراک مالکیتی است که سازمان خصوصی‌سازی به دلیل ناتوانی بخش خصوصی تلاش کرده با انتخاب مالکیت جدید مشکل را برطرف کند اما محدودیت‌هایی برای تنظیم قراردادهای جدید ایجاد شده که منجر به کندشدن ادامه کار این واحدها، ایجادمشکل کسب درآمد از محل تولید و چالش جدی مطالبات کارگران این دو واحد تولیدی شده است.

وی افزود: در کمیسیون رفع موانع تولید تلاش شدبا مشارکت بانک‌ها و منابع دولت بخشی از معوقات کارگران تامین و قراردادهای قدیمی اجرایی نشده با سازمان‌های دولتی احیا و ادامه فعالیتاین کارخانه ها تثبیت شود.

وزیر صنعت ، ایجاد محدودیت در واردات ماشین‌آلات راهسازی و درخواست از سازمان خصوصی‌سازی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص تعیین مالکیت این واحدها و استفاده از مدیریت کارآمد و توانمند را از جمله حمایت‌های دولت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هپکو و آذرآب به هیچ وجه شرایط اضمحلال ندارند و باید فعالیتشان را ادامه دهند اضافه کرد: وزارت صنایع، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تما تلاششان را خواهند کرد تا مشکلات این واحدها رفع شود و هپکو و آذرآب حفظ شوند.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.