وزیر نفت در سفر امروز خود به یاسوج با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلوویه و بویراحمد دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛نماینده ولی فقیه در استان در این دیدارگفت: صنعت نفت بعد از انقلاب به طور کامل ملی شد حتی پیشرفت‌ها و ساخت تجهیزات هم به دست فرزندان این مرز و بوم صورت گرفت که این از افتخارات انقلاب اسلامی است.

آیت الله ملک حسینی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود سه نماینده در مجلس شورای اسلامی، قدرت لابیگری کمتری نسبت به استان‌های بزرگ دارد.

وی ضمن تشکر از وزیر نفت به خاطر گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار دیشموک و چاروسا و همچنین صنعت پتروشیمی استان گفت: پتروشیمی دهدشت و گچساران در حال شکل گیری است و این منطقه هم شاهد رشد صنعت خواهد بود، اما هنوز مناطق پر جمعیتی در استان نیاز به گازرسانی دارند.

آیت اله ملک حسینی همچنین به لزوم و نیاز استان به توسعه راهسازی برای کاهش تصادفات اشاره کرد وگفت: تنها ظرفیت ما صنعت نفت است و جذب نیروی بومی استان در این بخش نیز بسیار پایین است.

وزیر نفت هم گفت: این استان به لحاظ جغرافیایی موقعیت ممتازی دارد بطوریکه به پل ارتباطی استان‌های جنوبی و شمالی تبدیل شده است.

زنگنه افزود: دو پتروشیمی در این استان با حدود ۹۰ سال سابقه صنعت نفت در گچساران وجود دارد و مجوز یک پتروشیمی دیگر هم به ارزش حدود یک میلیارد دلار داده شده است.

وی بیان کرد: این پتروشیمی‌ها با راه اندازی هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ فرهنگی در استان تحول ایجاد خواهند کرد.

وزیر نفت افزود: متوسط گازرسانی روستایی در این استان ۷۵ درصد است که به ۸۵ درصد تا پایان سال می‌رسد درحالیکه متوسط گازرسانی کشور ۷۵ درصد است.

زنگنه گفت:با تلاشهای دلسوزانه مردم و مسئولان بخشی از جنگل‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد حفظ شده اند و در حالیکه در برخی دیگر از نقاط کشور این جنگل‌ها از بین رفته و باید از این ظرفیت طبیعی و بکر استان برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

انتهای پیام/د

وزیر نفت در یاسوج

برچسب ها: وزارت نفت ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.