مقدم فر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دشمن می‌خواهد مردم را از انقلاب مایوس کند/اسیر بازی در زمین دشمن نشویم

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد مردم را از انقلاب مایوس کند.

مقدم فر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز  تهران با اشاره به سالروز عملیات والفجر 8 اظهار کرد: در حافظه تاریخی ملت ما روزهایی وجود دارد که نماد مقاومت پیروزمندانه ملتی است که عزم کرده، سربلند زندگی کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بیستم بهمن ماه یادآور یکی از پیروزی‌های غرورآفرین ملت در تداوم راه شکوهمند انقلاب اسلامی است که به تعبیر روز گذشته مقام معظم رهبری، این ایام، ذخیره‌‌ای از ذخایر انقلاب است.

وی ادامه داد: عملیات والفجر 8 با عزم و اراده فولادی رزمندگان اسلام و به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات دفاع مقدس بود که در کارنامه ملت، ثبت و ضبط شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این عملیات نه تنها توان رزمی رزمندگان را نشان داد بلکه توان حفاظتی نیروهای اسلام را به رخ صدام و حامیانش کشید و به عنوان بزرگترین عملیات دفاع مقدس، تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: با تکیه بر توان اطلاعاتی و حفاظتی رزمندگان اسلام، دشمن در اوج ناباوری غافلگیر شد به گونه‌ای که تا سه روز قادر به شناسایی مقر اصلی عملیات نشد.

مقدم‌فر با اشاره به هنرمندی نیروهای حفاظت اطلاعات ایران در این عملیات گفت: آنان پلی برای رودخانه اروند ایجاد کردند و این پل از چشم دشمنان پوشانده شده بود و دشمن در این عملیات علاوه بر چشیدن طعم تلخ شکست، این بار طعم شکست اطلاعاتی را نیز چشید.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: سیستم اطلاعاتی در آن زمان دشمن را چنان فریب داد که نتوانست عملیات اصلی را از عملیات قبلی تفکیک کند. به همین منظور این روز، روز حفاظت اطلاعات در سپاه پاسداران نامیده شده است.

وی با بیان اینکه مجاهدت‌های غواصان این عملیات نیز قابل تقدیر است و امروز توجه به این دستاوردها از جمله وظایف ماست، گفت: حال  این سوال مطرح است اکنون که این انقلاب به چهل سالگی رسیده چگونه باید قدر آن را بدانیم؟

مقدم‌فر ادامه داد: برای پاسخ به این سوال باید علل پیروزی را سرلوحه کار خود قرار داد و به نصرت الهی یا یاد خدای بزرگ ایمان داشته باشیم، همچنین به حضرات معصومین نیز توسل کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: باید به توان جوانان انقلابی نیز ایمان آورد چرا که آنها امروز در کنار ما هستند و به توان آنان برای برون رفت از مشکلات نیز باید ایمان آورد.

وی تصریح کرد: جوانان فعل "می‌توانیم" را هنرمندانه صرف می‌کنند و هر جایی که به آنها اعتماد شد، کشور و انقلاب بهره‌اش را از آن برد.

مقدم‌فر با بیان اینکه هیچ گاه در زمین دشمن بازی نکنیم، گفت: ما باید همواره دشمن را غافلگیر کنیم؛ آن هم دشمن که برای شکست انقلاب تمام توانش را به صحنه آورد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غفلت در جنگ نرم را به مراتب سخت‌تر از غفلت در جنگ سرد برشمرد و افزود: غفلت در جنگ نرم خسارت‌بار تر از جنگ سرد است و گاهی نمی‌توان آن را جبران کرد چرا که غفلت در این جنگ باعث فرو ریختن تمامی سنگر‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مواظب عناصر نفوذی بود، گفت:  فراموش نکنیم اقدام و عمل انقلابی شعار سال ماست یعنی اسیر بازی در زمین دشمن نشویم چرا که دشمن می‌خواهد مردم را از انقلاب مأیوس کند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: عبور از مشکلات اقتصادی سخت‌تر از عبور در عملیات الفجر نیست. انتظار می رود به شایستگی از مشکلات عبور کنیم و در راهپیمایی پرعطر و تماشایی 22 بهمن، دشمن مأیوس خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار