ساکنان کنونی کشور انگلستان سفید پوست هستند، اما پژوهش‌های تخصصی درباره رنگ پوست اهالی اولیه جزیره، نتیجه متفاوتی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان با تجزیه و تحلیل DNA اسکلت 10 هزار ساله به دست آمده در کشور انگلستان دریافتند او مردی سیاه پوست با چشمان آبی و مو‌های تاب دار بوده است.


کارشناسان علم ژنتیک تخمین می‌زنند، حدود ۱۰ درصد از ژنتیک این مرد سیاه پوست در ساکنان کنونی کشور انگلستان وجود دارد.


این اسکلت (کشف شده به سال ۱۹۰۳ میلادی در منطقه سامرست) قدیمی‌ترین اسکلت کامل انسانی است که تاکنون در کشور انگلستان پیدا شده است.


محققان داده‌های DNA را به وسیله حفاری یک سوراخ ۲ میلی متری در استخوان گوش اسکلت به دست آورده‌اند و دریافتند اجداد اولیه اهالی کشور انگلستان سیاه پوست بوده‌اند.


دانشمندان حدود ۱۰۰ سال است که برروی این اسکلت که مرد چِدار (Cheddar Man) نام گذاری شده است تحقیق می‌کنند و در تلاش برای یافت محلی هستند که این مرد و همراهان احتمالی او زندگی می‌کردند یا از آنجا کوچ کرد‌ه‌اند.


کارشناسان موزه و دانشگاه کالج لندن همچنین با استفاده از فناوری شبیه سازی موفق به بازسازی چهره این اسکلت شده‌اند.


محققان از به دست آمدن رنگ سیاه این اسکلت شگفت زده شده‍‌اند، اما نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند این اسکلت متعلق به مردی سیاه پوست بوده است برخلاف رنگ ساکنان امروزی انگلستان که سفید پوست هستند.


این اسکلت دارای جمجمه‌ای با یک حفره بزرگ که نشان دهنده آسیب شدید به مغز و مرگ در ۲۰ سالگی در اثر تروما بوده است.


مرد چدار و همراهان احتمالی او در انگلستان زندگی می‌کردند و رژیم غذایی مناسبی داشتند.


پیش‌تر درسال ۱۹۹۸ این جمجمه به وسیله دانشمندان دانشگاه منچستر انگلستان بازسازی شده بود، اما در آن زمان پیشرفت‌های علم ژنتیک محدود بود و دانشمندان اسکلت را متعلق به مردی سفید پوست باچشمان قهوه‌ای شبیه سازی کرده بودند، اما پژوهش‌های جدید درسال ۲۰۱۷ ناقض فرضیه پیشین شده است.


شناسایی رنگ جدید اسکلت نشان دهنده دگرگونی در نژاد‌هایی است که پیش‌تر درکره زمین زندگی می‌کردند و کارشناسان اعتقاد دارند باید بسیاری از مرزبندی‌ها دگرگون شود و بازنگری درباره انسان‌های پیشین انجام شود.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اجداد اولیه اهالی انگلستان رنگین پوستان بودند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Viet Nam
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
الزاما به این معنی نیست که سفیدهای امروزی از نسل این مرد بودن، شاید به این معنی باشه که سفیدها بعد از سیاه پوستان وارد انگلیس شدن. سفیدی پوست یه جهش ژنتیکی مغلوبه
Viet Nam
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
الزاما به این معنی نیست که سفیدهای امروزی از نسل این مرد بودن، شاید به این معنی باشه که سفیدها بعد از سیاه پوستان وارد انگلیس شدن. سفیدی پوست یه جهش ژنتیکی مغلوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
اينا كه ميگن سياها اصلا آدم نيستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
این نکته که بخشی از اجداد انسان سیاه پوست بوده اند کشف جدیدی نیست . آنها انسانهای شکارچی بودند که از آفریقا بطرف اروپا و آسیا مهاجرت کردند و بعدها بعلت تفاوت آب و هوای این مناطق با آفریقا بتریج حالت چهره و بدن آنها از سیاه پوست های آفرزیقایی تفاوت پیدا کرد
سپس انسانهای کشاورز خاورمیانه ای نیز با این انسانهای شکارچی ادغام شدند
آخرین اخبار