مدیرکل نوسازی مدارس فارس از افتتاح ۳۶ طرح آموزشی در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از ۳۶ طرح آموزشی در دهه فجربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرفراز موصولی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس از افتتاح ۳۶ طرح آموزشی و پرورشی در ۲۴ هزار مترمربع زیربنا در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ۳۰ باب آموزشگاه با ۱۸۰ کلاس درس، ۶ باب فضای پرورشی در قالب کانون فرهنگی، سالن ورزشی، نمازخانه با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: در این طرح ۲۸ باب آموزشگاه مقطع ابتدایی و ۲ باب آموزشگاه متوسطه دوم است که ۱۰ باب از این مدارس به‌جای فضا‌های قدیمی بازسازی و ۳ باب نیز مدارس غیر مستحکم بود که مقاوم‌سازی شده‌اند.

موصلی ادامه داد: با احتساب ساخت ۲۳ باب کلاس آموزشی ظرفیت کلاس‌های استان به ۸۰ باب افزایش‌یافته و ۱۰۰ باب از کلاس‌های غیرفعال مقاوم و ایمن‌سازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس از اختصاص ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فضا‌های آموزشی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۲۵ درصد از این اعتبار استانی، ۳۵ درصد ملی و نیز ۴۰ درصد دیگر از سوی خیران مدرسه‌ساز بود که در ساخت ۲۰ باب از این مراکز نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ طرح آموزشی، ۲۵۰ طرح تکمیلی و نیز ۱۰۰ طرح غیرفعال دیگر در استان فارس نیازمند منابع اعتبار مالی است، اظهار داشت: با اختصاص منابع اعتباری تمامی طرح‌های آموزشی استان مرمت، بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

موصلی از تجهیز سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری و نیز ۴۰۰ میلیارد ریال در طی ۵ سال گذشته، بیش از ۵ هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد در فارس مجهز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: بهترین منابع اعتباری برای ساخت‌وساز، مرمت، تجهیز و بازسازی فضا‌های آموزشی خیران هستند که در این راستا طی ۲۰ سال اخیر یک هزار و ۵۰ طرح آموزشی با ظرفیت ۸ هزار و ۸۰۰ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان در فارس احداث‌شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح ۳۶ طرح آموزشی و پرورشی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار