تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:

تلاش آستان قدس برای اشتغالزایی در خراسان

تولیت آستان قدس رضوی گفت:آستان قدس برای اشتغالزایی در خراسان ‌پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش ما در راستای گره گشایی در زندگی روستائیان و کارهایی است که اشتغال در پی داشته باشد،گفت:آستان قدس برای اشتغالزایی در خراسان ‌پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند.
وی افزود:در شهرهای خراسان بزرگ که شامل استان خراسان جنوبی نیز می‌شود تلاش شده در هر جایی یک یادگاری به عنوان آستان قدس احداث شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در برخی شهرها این مراکز وجود دارد یا در حال اجرا‌ است،گفت:در قاین،گناباد و سبزوار مدرسه،خوابگاه و فرهنگ سرا دایر شده است و در نهبندان نیز مجتمع فرهنگی خدماتی چند ماه پیش آغاز شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:در فردوس نیز کارهای مقدماتی انجام شده و هر جایی که اقتضا کند یک فرهنگ‌سرا،مرکز بهداشتی و هر چیزی که مورد نیاز آن منطقه باشد برای احداث اقدام می‌شود.

وی گفت:در بنیاد نخبگان گفتیم بررسی کنید جاهایی که سرمایه زیاد نخواهد و با سرمایه کم گرهی باز شود آمادگی داریم برای اجرا اقدام کنیم و در  گناباد تعدادی قنات لایروبی می‌شود که مردم را مشغول به کار می‌کند  و 50 قنات نیز لایروبی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود:کارخانه مانند نان رضوی زدن زمان‌بر است و باید پروژه‌ها زود بازده باشد، مانند صنایع روستایی و گیاهان دارویی منطقه از مواردی است که روی آن کار می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد:برخی صنایع تبدیلی که اینجا در حوزه عناب،زرشک و زعفران با ارزش افزوده به فروش می‌رسد و کارهایی که می‌شود روی آن کارکرد و سبقه اشتغالزایی و گره گشایی در زندگی روستاییان داشته باشد مد نظر است.

انتهای پیام/غ

آستان قدس برای اشتغالزایی در خراسان ‌پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.