رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۷۰ طرح روستایی و عشایری با اعتبار ۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در دهه فجر امسال در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رضا نجفی رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۶۷ هزار و ۷۷۶ خانوار در سیستان و بلوچستان از مزایای آن بهره‌مند شدند.


وی ادامه داد: این طرح‌ها توسط سازمان جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت برق منطقه‌ای و دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر به اجرا در آمد.


وی افزود: اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۱۸ نفر را به صورت مستقیم در سیستان و بلوچستان فراهم کرد.


رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دهه فجر امسال همچنین رقابت‌های حفظ و قرائت قرآن کریم، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برپایی رقابت‌های ورزشی بومی - محلی، اعزام تیم‌های دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان واکسیناسیون دام در مناطق روستایی و عشایری و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر و نواختن گلبانگ انقلاب در مناطق روستایی این استان برگزار شد.


مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/گ

افتتاح طرح های کشاورزی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار