رئیس جمهور گفت: تا انسجام ملی هست، هیچ قدرت خارجی کاری از پیش نخواهد برد.

تا انسجام ملی هست، هیچ قدرت خارجی کاری از پیش نخواهد برد/ تا پایان سال 97 هر کارگاهی نیرو جذب کند، از بیمه آن معاف استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین  روحانی در نشست مشترک استانداران سراسر کشور، ضمن قدردانی از حضور مردم وفادار و زمان‌شناس برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: در این مقطع تاریخی حضور مردم همواره مغتنم است و در شرایط کنونی حضور پرشور آنها در همه استان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستاها باعظمت بود و نشان داد مردم از مسیری که چهل سال گذشته آغاز کردند همچنان مصمم به ادامه آن هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف بدان معنا نیست که آنها نقص و کاستی‌ها را نمی‌بینند، افزود: باید در همه امور مشکلات مختلف را برطرف کرد.

وی ادامه داد: اگر از ملت ایران سوال کنند که آیا خواستار استقلال هستند و می‌خواهند خودشان برای کشورشان تصمیم گیری کنند، 98.2 درصد از مردم اعلام می‌کنند استقلال می‌خواهیم زیرا آنها از همان ابتدا به دنبال آزادی بودند و هستند.

رئیس قوه مجریه گفت: اگر از مردم سوال شود که آزادی می‌خواهند یا اختناق؟ آزادی می‌خواهند یا استبداد؟ حاکمیت ملی یا حاکمیت فرد؟ پاسخ آنها همان پاسخ 98.2 درصدی در سال 57 و رأی به جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی  بیان کرد: ممکن است مردم در شیوه و نحوه اجرا نظر و انتقادی داشته باشند که البته این موضوع بحث دیگری است آنها در واقع می‌خواهند به فرهنگ دینی و ملی‌شان توهین نشود.

رئیس جمهور  یادآور شد: هیچ کس نمی‌خواهد فساد در جامعه وجود داشته باشد بلکه همه خواستار مبارزه با این موضوع هستند از این رو می‌توان گفت انقلاب ما بر اساس همین مسائل شکل گرفت.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای استقلال، حاکمیت ملی، آزادی، فرهنگ اسلام، فرهنگ ملی، جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت و به اعتقاد بنده این مسیر قابل بازگشت نیست و امکان بازگشت از آن وجود ندارد زیرا ملت ما همان مسیری که انتخاب کرده است را ادامه می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی ما از دنیا عقب هستند، گفت: دنیا می‌فهمد ایران در حال پیشرفت است، اما برخی از دستگاه‌های تبلیغاتی ما هنوز بذر یأس را می‌افشانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما ملت مستحکمی هستیم و آینده ما بطور کامل روشن است و به همه قول می‌دهم اگر رشد اقتصادی ما بیشتر از متوسط جهان نبود، آن اقلیت مأیوس راست می‌گوید، اما در غیر این صورت به معنای درست بودن مسیر ماست.

وی با اشاره به مهار نرخ تورم در دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد: تداوم این اقدام به معنای قدرت دولت در ایجاد آرامش برای جامعه است و ما همانطور مصمم به ادامه مسیر هستیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه هدف ما رشد اقتصادی بالای ۵ درصد است، گفت: در راستای تحقق این هدف قصد داریم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و از ۱۱ درصد به ۹.۵ درصد تقلیل دهیم.

روحانی ادامه داد: با توجه به جمعیتی که اکنون وارد بازار کار می‌شود و نیز عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته، تحقق این امر کار آسانی نیست، اما اگر همه دست به دست هم دهیم این امر شدنی خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیریت وزارت و شورای امنیت کشور در اغتشاشات چند روزه دی‌ماه قابل تحسین بود و همه به صحنه آمدند، اما مدیریت عالی در این زمینه سبب شد تا این بحران کمتر از یک هفته تمام شود.

وی افزود: از همان روز اول به نیروی انتظامی خود دستور دادیم تا بدون اسلحه وارد خیابان‌ها شوند و برقراری آرامش بدین طریق، افتخار بزرگی برای ما تلقی می‌شود.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه بی‌نظمی همه را آزار می‌دهد، گفت: اگر اعتراض داریم، قانون برای ما راهی مشخص کرده است و در سخنرانی ۲۲ بهمن نیز اعلام کردند که قانون اساسی ما ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

روحانی با اشاره به سخنرانی خود در یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: قانون اساسی ما به قدری ظرفیت دارد که نه تنها می‌تواند کشور را اداره کند، بلکه می‌تواند رضایت عامه را نیز جلب کند، به شرط آنکه همه مواد آن را اجرا کند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید فصل ۳ قانون اساسی که حقوق ملت است را اجرا و پیاده کنیم، چرا که این موضوع همواره خواست ملت است و همه باید در اجرای قانون اساسی بار سنگین مسئولیت را بر دوش خود احساس کنیم.

وی بیان کرد: مسئولیت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم از همه سخت‌تر است و در این راستا همه وزرا، معاونان، ارکان کشور و قوا باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: کشور ما نیز به مثابه بسیاری از کشور‌ها شاهد وقوع برخی از رویداد‌ها از جمله سیل و زلزله است و اقدامات خوبی در زلزله کرمانشاه و کرمان انجام گرفت.

روحانی ادامه داد: ما باید این حس را در خود زنده کنیم که او (فرد حادثه دیده) در چه حالی است، علاوه بر این موضوع اقدامات خوبی در خصوص اسکان‌های اضطراری در پیش رو داریم و در هر دو استان نواقصی وجود دارد که باید جبران کنیم.

رئیس جمهور افزود: باید سال آینده همه (این مشکلات) مرتفع شود و رفع این مشکلات در کرمان تا پایان تیرماه انجام شود، اما این مسئله در کرمانشاه زمان بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: دولت در زمینه اعطای کانکس به هر دستگاهی که اعلام آمادگی کرد منابعی را داد تا سریعتر این کانکس‌ها به مقصد برسند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه سال آینده، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: خواسته ما از تمام استانداران این است که تمام توان خود را بکار گیرند تا سال آینده سال نشاط، امید و شادمانی مردم ایران شود.

روحانی بیان کرد: در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم و آنچه را که امام راحل فرموده را اجرا کنیم، چرا که اساس اسلام بر مبنای زندان، تعزیر و دادگاه نیست، بلکه اساس آن فرهنگ، ابلاغ، بشیر و نذیر است. علاوه بر این موضوع، ما نباید وظیفه‌ای مافوق طاقت برای خودمان درست کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از دشمنان ما می‌خواهند تا سال آینده را جشن نگیریم، اظهار کرد: ملت ما در سال آینده شاهد بزرگترین جشن انقلاب خواهند بود و راه حاکمیت ما ادامه پیدا خواهد کرد و جوانان ما از این اهداف فاصله نخواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی مهمترین مسئله ماست، گفت: یکی از خواست‌های مهم مردم در ایام تبلیغات انتخاباتی مسئله اشتغال بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران همان آرمان و مسیر گذشته را ادامه خواهد داد گرچه قبل از سال ۵۷ و در سال‌های ۴۱،۴۲،۴۳ امام در کنار مردم حضور داشت، ایشان یا در حصر یا زندان و یا در تبعید به سر می‌برد، اما همه ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کردند.

روحانی بیان کرد: رژیم فاسد شاه در سال‌های مختلف بر ایران حکومت می‌کرد، چرا در سال‌های ۴۱ و ۴۲ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نرسید، چه چیزی تغییر کرد و باعث شد این انقلاب پایه ریزی شود؟

وی گفت: امام خمینی (ره) از روز اول حضور داشتند و مردم هم می‌خواستند انقلابشان به پیروزی برسد، اما انسجام و وحدت در حرکت نبود و این موضوع باعث شد انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی برسد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: اقشار مختلف مردم در سال ۵۷ احساس و آرمان مشترک پیدا کردند، همه آن‌ها برای فداکاری آرمان‌هایشان آماده شدند و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس جمهور افزود: تا زمانی که وحدت در میان مردم وجود دارد این انقلاب پایدار خواهد بود و هیچ قدرت خارجی، هیچ گروه و گروهکی نمی‌تواند انسجام ملت ایران را بر هم بزند.

روحانی با بیان اینکه وظایف سنگین و دشواری در برابر نظام و انقلاب بر عهده مسئولان است، اظهار کرد: زمانی که محدودیت اجرای کشور را طبق قانون اساسی پذیرفتیم بدان معناست که مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار گرفته است و ما باید آن را به مقصد برسانیم.

وی تصریح کرد: اراده، اطمینان، نشاط، آینده نگری و امید به آینده از جمله پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و اگر کسی نشاط کافی نداشته باشد نباید در مسئولیت خود باقی بماند چرا که ما نیازمند امید صد در صدی هستیم.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: همچنین اگر کسی به هر دلیلی نشاط کافی ندارد نباید در مسئولیت باقی بماند، زیرا ما نشاط صد در صدی نیاز داریم و کاملا به آینده امیدوار هستیم همچنین می‌توانیم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه دنیا در خصوص برجام مقابل ترامپ ایستادند، یادآور شد: اگر نظام ایران روشن و مستحکم نبود و بیش از ۱۹۰ کشور مقابل ترامپ نمی‌ایستادند، او با یک رژیم غاصب و چند کشور کوچک در منطقه تنها باقی نمی‌ماند.

روحانی متذکر شد: همه کشور‌ها با سیاست آمریکا در برابر از بین بردن برجام مخالفت کردند، زیرا آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت کشورمان اعتماد دارند.

وی گفت: ریسک اعتباری ما در دولت یازدهم ۷ درصد بود، اما امسال این میزان به ۵ درصد رسید و این موضوع نشان دهنده اعتماد دنیا به کشورمان است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: همه روابط و ملاقات‌های ما با مقامات کشور‌های مختلف نشان می‌دهد که دنیا به انقلاب و کشورمان کاملا اعتماد دارد البته ممکن است بوق‌های تبلیغات خارجی اظهار نظر‌هایی داشته باشند، اما نباید به آن‌ها توجهی کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ۱۲ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور وجود دارد و سالانه تعداد زیادی هم از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند بنابراین باید برای آن‌ها اشتغال فراهم کنیم تا به زندگی امیدوار شوند.

روحانی با بیان اینکه در سال آینده باید با تحرکی فوق العاده حرکت کنیم، افزود: همه منابعی که برای اشتغال روستایی فراهم شده باید تا پایان تیر ماه سال آینده مصرف شود به این معنا که مردم این تسهیلات را دریافت کنند و اشتغال آن‌ها آغاز شده باشد.

وی اظهار کرد: وزارت کار و وزارت کشور باید بر اشتغال روستایی نظارت کند، زیرا اگر حتی یک روز در زندگی جوانان تأخیری ایجاد شود ما مسئول آن خواهیم بود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: اگر هر صنف و هر بنگاهی برای افراد مختلف اشتغال ایجاد کند از دادن حق بیمه تا پایان سال ۹۷ معاف خواهد بود، همچنین حق بیمه حوادث هم بر عهده دولت خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مشکل حوزه اشتغال قوانین دست و پاگیر فعلی است لذا باید راه را برای مردم باز کرد و آموزش حین کار و اشتغال روستایی را مورد توجه قرار داد.

روحانی با تأکید بر اینکه اشتغال روستایی باید تا پایان تیر ماه اجرایی و نهایی شود، یادآور شد: این موضوع تحول بزرگی در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند و جوانان بسیاری مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مسئله مهمی است، متذکر شد: سرعت اینترنت یکی از ضرورت‌های اشتغال آینده و اقتصاد کشور به شمار می‌آید چرا که فناوری اطلاعات دنیا را متحول کرده و فرهنگ، اشتغال، سبک زندگی و رفاه مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس قوه مجریه گفت: فضای مجازی تحول بزرگی برای زندگی و شغل مردم ایجاد خواهد کرد همچنین با اتکا به این فناوری می‌توان شرایطی فراهم کرد تا باغدار به مغازه‌دار و میدان‌های متوسط شهر متصل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید اجناس و کالا‌های ارزان قیمت به مردم عرضه شود، ادامه داد: مردم همواره از گرانی اعتراض کردند و در حالی که بخشی از این گرانی به واسطه‌های مختلف اجناس و کالا‌ها مربوط می‌شود.

روحانی اضافه کرد: اگر مزرعه سیب زمینی و پیاز به طور مستقیم به بازار مصرف متصل شود مشکلی در بازار این کالا‌ها به وجود نخواهد آمد لذا یکی از راه حل‌ها توجه به فضای مجازی و استفاده از فناوری اطلاعات کار‌های دستی مردم است.

وی افزود: اگر دسترسی مردم به بازار‌ها و حتی خارج از کشور از طریق اینترنت امکان پذیر شود، می‌توانیم اقدامات موثری انجام دهیم حتی جذب گردشگر میسر خواهد شد و در این راستا می‌توان نهاد یا دستگاهی هم تأسیس کرد.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: فناوری اطلاعات و سرعت اینترنت به عنوان پایه اصلی برای آینده کشور محسوب می‌شود، اما متأسفانه برخی مسائل را درک نمی‌کنند و از این امکانات استفاده نابجا می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در بسیاری از کشور‌های مختلف آبیاری قطره‌ای به گونه‌ای طراحی شده که کشاورز برای بررسی نحوه آبیاری به سراغ منبع آب نمی‌رود بلکه از طریق دستگاه‌های دیجیتالی و فضای مجازی بر شیوه آبیاری نظارت می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: باید بر مبنای زندگی آینده حرکت کرد لذا تمام استانداران، فرمانداران و همه مسئولان در سراسر کشور باید بدانند که فناوری اطلاعات یکی از زیربنا‌های مهم کشور محسوب می‌شود و یکی از وظایف دولت هم ایجاد زیرساخت در این حوزه است.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم حدود ۲۰ هزار میلیارد اعتبار برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در نظر گرفته شد تا مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

رئیس قوه مجریه متذکر شد: باید طرح تکاپو و سایر طرح‌های اشتغال را دنبال کرد تا بتوانیم از فضای ایجاد شده برای اشتغال استفاده کنیم و در نهایت ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در آینده اقدام مهمی در این زمینه خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در بخش گردشگری و صنایع دستی گام‌های موثری برداریم، اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در سال ۹۶، ۵۶ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد شده است و این موضوع نشان می‌دهد با تلاش بیشتر در حوزه صنایع دستی و گردشگری می‌توان اقدامات موثرتری انجام داد.

روحانی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت گردشگری داخلی نیازمند هتل‌های ارزان قیمت هستیم، افزود: باید زمین‌ها را به مردم واگذار و بانک‌ها را تشویق کنیم تا به مردم تسهیلات ارائه دهند البته دولت اراضی زیادی در شهر‌های مختلف دارد از این رو طبق قانون دولت می‌تواند تمام زمین‌های خود را برای ساخت مسکن به صورت مجانی در اختیار وزارت مسکن قرار دهد.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید همه زمین‌های خود را در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف به وزارت مسکن واگذار کنند تا این وزارتخانه برای مردم خانه بسازد، هم چنین دولت موظف می‌شود تا زمین‌های مورد نیاز آن دستگاه را تأمین کند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: استانداران در همه استان‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند خصوصا زمین‌هایی که در کنار بافت‌های فرسوده قرار دارند باید به وزارت مسکن برای ساخت مسکن‌های جدید برای مردم واگذار شوند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه اکنون مردم در خانه‌های ۵۰ یا ۶۰ سال ساخت زندگی می‌کنند در حالی که این خانه‌ها قابلیت زندگی ندارند و اگر زلزله‌ای رخ دهد سلامت آن‌ها به خطر می‌افتد و مسئولیت آن بر عهده ما قرار دارد.

روحانی یادآور شد: اگر زمین به صورت مجانی در اختیار مردم قرار گرفته شود و خانه‌ای نو به آن‌ها داده شود، سلامت مردم در برابر زلزله تأمین خواهد بود همچنین سرمایه گذاران و توسعه‌گران با استفاده از سرمایه خود منازلی برای مردم می‌سازند و در اختیار آن‌ها قرار خواهند داد.

وی متذکر شد: دولت تضمین می‌کند سرمایه گذاران بتوانند مابقی واحد‌های مسکونی ساخته شده را از طریق ارائه تسهیلات به خانه اولی‌ها به فروش برساند.

رئیس قوه مجریه گفت: با پیگیری این سیاست خانه‌اولی‌ها صاحب مسکن می‌شوند و بافت فرسوده هم در سطح شهر از بین می‌رود همچنین سرمایه گذاری در این حوزه افزایش پیدا می‌کند و همه صنایع مربوط به بخش ساخت و ساز فعال می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: همه دستگاه‌های مسئول در بافت فرسوده وظیفه دارند تا خدمات رفاهی را به ساختمان‌های جدید و نوساز منتقل کنند در این راستا شهرداری، وزارت نفت، وزارت نیرو، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و... باید خدمات لازم و بخشی از بودجه خود را در این مناطق صرف کنند.

روحانی اضافه کرد: بنا‌های تاریخی در بافت‌های فرسوده حفظ خواهند شد، اما بیشتر بافت‌های فرسوده در مناطق جنوبی تهران ارزش تاریخی ندارد و باید نوسازی شود در عین حال باید فرهنگ را حفظ کنیم و ارزش هر منطقه را ارتقا دهیم.

وی افزود: اگر فرض کنیم خشکسالی به همین منوال در سال‌های آینده ادامه پیدا می‌کند باید بر همین مبنا برنامه ریزی کنیم. هم چنین مسئله مسکن در سال آینده تحول بزرگی خواهد بود و موضوع محیط زیست و سلامت هم از دیگر برنامه‌های اساسی دولت در سال آ‌ینده خواهد بود.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: پرونده‌های معطل زیادی در حوزه محیط زیست وجود داشت، اما رئیس این سازمان اقدام موثری آغاز و همه موارد مشکل‌دار اختلافی را حل و فصل کرده است و از بنده درخواست کرده شورای عالی محیط زیست تشکیل شود تا همه مسائل مهم و اساسی در آن مورد بررسی قرار گیرد بر این اساس این شورا تشکیل خواهد شد تا مسائل مورد نظر رئیس سازمان محیط زیست در این شورا بررسی شود

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در دولت یازدهم اعلام کردیم که ۴۰۰ مانع را برای رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری برداشته ایم، اما این مسئله در برابر صد‌ها مبانی دیگر، چیزی نیست.

روحانی با اشاره به بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در ایران گفت: اگر توانستیم به نقطه‌ای دست یابیم که سرمایه‌گذار در خارج از کشور و بدون مراجعه و از طریق اینترنت توانست موافقتنامه خود را بگیرد و شریکش را در فضای مجازی در ایران پیدا کند، کار درستی انجام داده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جاذبه‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان داریم، افزود: دسترسی به آب‌های آزاد، امنیت کافی و بسیاری از موارد دیگر سبب می‌شود تا آن‌ها به سرمایه‌گذاری در ایران راغب شوند، البته باید مقررات دست و پا گیر وزارتخانه‌های مربوطه را برداریم.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست ما باید متحول شود، اظهار کرد: باید در سال آینده یک تحول بزرگی برای مشکلات ریزگرد‌ها و پسماند‌های صنعتی ایجاد کنیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: استان خوزستان اعلام کرد که ۱۲ هکتار را مالچ پاشی کرده‌اند، بنابراین سال آینده به این رقم افزایش یابد و به مردم امید دهیم که ظرف ۳ ا. ۴ سال آینده از شر این مشکل خارج می‌شویم.

روحانی افزود: مالچ‌پاشی معمولی ۲۰ الی ۳۰ سالی است که انجام می‌شود و ما قبل از انقلذاب نیز شاهد این کار بوده‌ایم و اکنون باید بتوانیم مردم را راحت کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: باید صدای تالاب‌ها و دریاچه‌های نیمه خشک را بشنویم و در بخش‌هایی که منشأ گرد و غبار هستند، نهال کاری کنیم.

وی با اشاره به آلودگی هوا اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی آلودگی هوا در فصل زمستان در شهر‌های بزرگ باقی می‌ماند و به تدریج از بین می‌رود، به همین منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از اقدامات مهم در این خصوص است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: باید در یک حرکت سریع و ظرف ۳ الی ۴ سال آینده تمامی ناوگان‌های سنگین و نیمه سنگین را نوسازی کنیم، کما اینکه در گذشته نیز برای این کار طرح‌های دیگری انجام شده بود.

روحانی افزود: دولت تعهد کرده که اگر شخصی کامیون فرسوده‌اش را به ما تحویل دهد، همزمان با آن یک کامیون جدید با نصف قیمت روز را به آن می‌دهیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: باید محیط زیست کل ملت ایران، خانواده آنان و سلامت مردم جامعه کمک کنیم و این نوسازی برای حفظ سلامت مردم است تا در جاده‌ها، احساس آرامش کنند.

وی بیان کرد: اگر صنعت خودروسازی ما توان این را داشته باشد که در سال ۷۰ هزار کامیون سنگین و نیمه سنگین به ما تحویل دهد، ما نیز تمام منابع لازم عرضه او تأمین خواهیم کرد.

روحانی تصریح کرد: این مسئله تحول بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست است، ما برای محیط زیست کارهای زیادی انجام می‌دهیم تا مردم بتوانند در سلامت زندگی کنند.

وی افزود: لازم است تا سطح مهارت‌آموزی را در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بالا ببریم و اگر وزیر کار می‌خواهد در این زمینه همکاری داشته باشد باید با این دو نهاد همکاری کند.

رئیس جمهور بیان کرد: لازم است که دانش‌آموزی که فارغ‌التحصیل می شود حتما یک مهارت را بیاموزد چرا که شرایط به گونه‌ای است که وقتی فردی فارغ‌التحصیل می‌شود منتظر می‌شود تا اعلامیه استخدامی منتشر شود.

روحانی اذعان کرد: در زمینه تفویض اختیارات به استانداران  آمادگی کامل داریم و وزارتخانه‌ها باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود:  سال آینده  سال نشاط است و جوان‌ان باید احساس کنند که میدان برای اشتغال آنان فراهم است . باید هر چه سریع‌تر آنها را به مرحله مدیریت برسانیم.

رئیس جمهور ادامه داد: بنده قبلا نیز به وزیران دستور داده‌ام که هر وزیری باید حداقل دو جوان را به عنوان مشاور و دستیار وارد کار کند تا بتواند آنها به معاون تبدیل کرده و به این ترتیب باز هم بتواند اشخاص بیشتری وارد چرخه کار کند.

روحانی بیان کرد: وزارتخانه ها و همه ما باید به تدریج زمینه را برای جذب جوانان فراهم کنیم چرا که فاصله مدیریت در کشور ما با نسل جوان بسیار زیاد است لذا باید این فاصله کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جامعه زنان خاطرنشان کرد: زمینه برای اشتغال بانوان فراهم شده و آنها نیز باید در مقام‌های مدیریتی به ایفای نقش بپردازند چرا که جامعه زنان، شایستگی‌های بالایی برخوردارند و می‌توانند مسئولیت‌های خطیر و مهم را بر دوش بگیرند.

رئیس جمهور افزود: هیچ کس نباید در کشور احساس کند که چون از قومیت خاصی است دچار محدودیت است بلکه تمامی مذاهب و همه اقوام و تمامی ایرانی‌ها باید جذب بازار کار شوند و در واقع همه باید حس کنند که دولت با نظر واحد به آنها می‌نگرد.

روحانی ادامه داد: پیامبر مجسمه فضلیت و عدالت بود و روایتی وجود دارد که ایشان حتی نگاه به افراد در جلسات به صورت عادلانه تقسیم می‌کرد و این گونه نبود که از ابتدا تا انتهای ان تنها به یک نفر خیره شود.

وی عنوان کرد: همه باید احساس کنند که نگاه مسئولان  به تمامی مردم یکسان است و استاندار به تمامی اقشار با یک نگاه می‌نگرد و نباید این گونه باشد که کسی نزد ما بیاید و به خاطر ثروت و لباسش مورد احترام ویژه‌ای قرار بگیرد.

رئیس جمهور افزود: زمانی که ما در محیط کار و مسئولیت قرار داریم باید همه مردم را یکسان بنگریم چرا که انسجام تنها در این صورت پدید می‌آید و با شعار هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

روحانی خاطرنشان کرد: ما باید در عمل وحدت ایجاد و به عموم مردم رسیدگی کنیم. خدا نکند که ما به یک نفر نگاه اهانت‌آمیز داشته باشیم چرا که اگر شخصی به مومنی اهانت کند به خدا اعلام جنگ داده است و این مسئله در روایات ما به ربا تعبیر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش یم سبد کالای نورزی به همه ی مردم داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا عیدی رو افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا حامل های انرژی را زیاد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
یعنی یک ماه فرصت دارند تا نیرو جذب کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۰:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
پاداش پایان خدمت فرهنگیان چه زمانی قراره پرداخت شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
بله تا انسجام ملی هست بله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
برخی از مدیران عملکرد مناسبی ندارند و ضعیف هستند لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
قیمت دلار رو بیارید پایین....بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه ما بیکارها هم صاحب شغلی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
باید به معیشت مردم مخصوصا جوانان رسیدگی کرد
Saudi Arabia
خ
۱۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
چرا طرح بیمه سلامت پیگیری نمیشه و نیمه کاره مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
یعنی تا پایان سال 97 همه بیکارها دارای شغل میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
درود بر دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
یعنی اینکه خود دولت کارگران را بیمه میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مردم همیشه وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ثابت کردند دورد بر غیور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن لرزه بر اندام آمریکا و حامیانش انداختد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
درود بر مردم ایران که با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
درود بر مردم ایران که با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
درود بر روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
یعنی دولت بیمه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالیه که تسهیلات خوبی به تولدیکنندگان داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
بیمه ی حق کارفرمای نیروهای جوان از معافیت برخوردار میشه اجرا میشه ؟
آخرین اخبار