دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور،مهم ترین سرمایه اصلی مناطق آزاد را فعالان اقتصادی آن دانست و گفت : برای فعالیت اقتصادی باید همت گماشت و همه ابزارهای رسیدن به آن را برای سرمایه گذار فراهم کرد .

ایجاد پنجره واحد خدماتی در مناطق آزاد کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ،امروز در مراسم معرفی مدیرعامل منطقه آزاد ارس از مدیرعامل جدید این منطقه خواست پنجره واحد خدماتی واحد و دفتر یکپارچه فعالیتها در این منطقه راه اندازی و همه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از طریق این پنجره در کمترین زمان ممکن انجام شود.


وی با بیان اینکه این پنجره می تواند زیربنای همه فعالیت ها باشد افزود : اگر این موضوع در ارس پیاده سازی شود می توان آن را به همه مناطق آزاد و بعد در کل کشور تعمیم داد.


مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تصمیم اخیر مجلس درباره مناطق آزاد و وزارت اقتصاد به هیچ عنوان خطرساز و دردسر آفرین نیست خاطرنشان کرد : ما به هر قانونی در کشور احترام می گذاریم و تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد به کار خواهیم برد.


وی از سرمایه گذاران در مناطق آزاد خواست فضای رقابتی در این مناطق را حفظ کنند و تکنولوژی های جدید را به این مناطق بیاورند.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد : هر یک از مناطق آزاد باید به یک برند واحد ، اصولی و بین المللی تبدیل شود .


بانک با تمجید از عملکرد منطقه آزاد ارس گفت : رویکرد فعالیت منطقه آزاد ارس توسعه صادرات، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است که با وجود سرمایه گذاران قدرتمند بخش خصوصی آینده درخشانی در انتظار این منطقه خواهد بود.


استاندار آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه مناطق آزاد ابزاری برای توسعه مناطقی است که توسعه نیافته‌اند گفت : با توجه به آماده شدن زیرساخت‌ها انتظار دارم شتاب توسعه منطقه آزاد ارس افزایش یابد.


خدابخش افزود : منطقه آزاد ارس ظرفیت بالایی برای تولید و افزایش صادرات دارد و با استفاده از نخبگان بومی و مسئولین محلی می‌توان موانع پیشرفت را از سر راه برداشت.


در این مراسم محسن نریمان به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات محسن عرب باغی قدردانی شد.

 

انتهای پیام/خ

 

 ایجاد پنجره واحد خدماتی در مناطق آزاد کشور

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.